در پژوهشی توسط بیابانگرد ( ۱۳۸۴ ) با عنوان«رابطه میان عزت نفس، انگیزه پیشرفت، و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تهران» نتایج نشان داد: میان انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همبستگی معنا دار وجود دارد. میان انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دو گروه دانش آموزان دختر و پسر، و نیز دو رشته علوم انسانی و علوم تجربی تفاوت معنادار دیده نشد(بیابانگرد،۱۳۸۴).

در پژوهشی توسط سبحانی نژاد(۱۳۸۵) با عنوان «بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خود تنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی» نتایج نشان داد؛ بین انگیزش پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خود تنظیم با عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی رابطه وجود دارد(سبحانی نژاد،۱۳۸۵).

در پژوهشی توسط شکری و همکاران (۱۳۸۵) با عنوان «رابطه سبک‌های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان» نتایج نشان داد: دو جنس در متغیرهای سبک‌های تفکر قانونی و قضایی تفاوت‌های معنادار داشتند، همچنین سبک‌های قانونی، قضایی با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنی دار و سبک تفکر اجرایی با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی و معنی دار داشت(شکری و همکاران،۱۳۸۵).

در پژوهشی توسط شکری و همکاران در سال (۱۳۸۵) با عنوان«نقش وضعیت اقتصادی- اجتماعی، رویکردهای یادگیری و سبک‌های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان» نتایج نشان داد: سبک‌های تفکر قضایی، سلسله مراتبی، قانونی و آزاد اندیش به طور مثبت و سبک‌های اجرایی و محافظه کار به طور منفی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان، رابطه نشان دادند(شکری و همکاران،۱۳۸۵).

    1. .preferred way of thinking ↑

    1. .Barrett ↑

    1. .Definet ↑

    1. .Intelligence Quotient ↑

    1. .deviation IQ(DIQ) ↑

    1. .Linn ↑

    1. .academic self concept ↑

    1. . self-esteem ↑

    1. .anexiety ↑

    1. .test ↑

    1. .worry ↑

    1. .emotionality ↑

    1. .dyslexia ↑

    1. . Simmons ↑

    1. .Learning style ↑

    1. .Hohn ↑

    1. .Peirce ↑

    1. . Merrill, Trent, Ruyle ↑

    1. .Fuller ↑

    1. .Tovar ↑

    1. .Morgan ↑

    1. .King ↑

    1. .Weisz ↑

    1. .Schopler ↑

    1. .ideas ↑

    1. .discrimination ↑

    1. .integration ↑

    1. .abstractoin ↑

    1. .generalization ↑

    1. .concepts ↑

    1. .language ↑

    1. .Watson ↑

    1. .mental self-government ↑

    1. .Webster New World Dictionary ↑

    1. .cognitive style ↑

    1. .Tracton ↑

    1. .Williams ↑

    1. .Best ↑

    1. .National council of teachers of matematics ↑

    1. .American Assosiation for the Advancement of sience ↑

    1. .truth ↑

    1. .cognitivism ↑

    1. .insight ↑

    1. .Thought- Bqsed Questioning ↑

    1. .flexibility ↑

    1. .socialize ↑

    1. . Herman ↑

    1. . Birkey ↑

    1. .Rodman ↑

    1. .Dewar ↑

    1. . Hartman ↑

    1. .motive ↑

    1. . Deci ↑

    1. .behavioristic approach ↑

    1. .psychological hedonismhwg ↑

    1. .pain-pleasure principle ↑

    1. .incentives ↑

    1. .sociocultural approach ↑

    1. .motivational zone of proximal development ↑

    1. .identify ↑

    1. .affiliation need ↑

    1. .relatedness need ↑

    1. .cognition ↑

    1. .cognitive approach ↑

    1. . intrisic motivation ↑

    1. .extrinsicmotivation ↑

    1. .Irons ↑

    1. .competence motivation ↑

    1. .White ↑

    1. .humanistic approach ↑

    1. .achievement motivation ↑

    1. .need for achievement ↑

    1. .motive to avoid failure ↑

    1. .arousal ↑

    1. .Hebb ↑

    1. .expectancy*value(valance) ↑

    1. .Feather ↑

    1. .Bourke ↑

    1. .cost ↑

    1. .McClelland ↑

    1. .Clark ↑

    1. .Lowell ↑

    1. .Stipek ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...