فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – تاثیرات سلسله مراتبی کیفیت درک شده،بر ارزش درک شده،رضایت و وفاداری – 2 |
۱۵-در پژوهشی با عنوان “تاثیرات سلسله مراتبی کیفیت درک شده،بر ارزش درک شده،رضایت و وفاداری”که در بین ۹۶۱ مشتری دائمی سه استخر عمومی در استرالیا جمع آوری شد.هدف آزمایش مدلی جامع ازتاثیر کیفیت خدمات بروفاداری در این مراکز،بود.نتایج نشان میدهد که رضایت کلی به طور کامل تاثیر کیفیت درک شده وارزش درک شده را بر وفاداری(تمایلات رفتاری)تعدیل میکند.کیفیت درک شده بیشترین تاثیر را بررضایت کلی و وفاداری دارد.این مطالعه یک مفهوم بهبود یافته از ساختار کیفیت درک شده در زمینه مراکز آبی عمومی ارائه کرده و به بحث در مورد ارتباطات میان کیفیت خدمات،رضایت،ارزش و وفاداری در زمینه ورزش و سرگرمی ،کمک میکند.تحقیق مذکور یک مدل کیفیت خدمات را ارائه میکند که مدیران را برای شناسایی ویژگیهای خاص خدمات(که میتواند مدیریت شود وبرای کسب وفاداری وشرایط مساعد لازم است)یاری میکند.(Howat & Assaker,2012,20)
محقق
سال
جامعه آماری
متغیرهای مورد بررسی
نتایج
Baker & crompton
۲۰۰۰
شرکت کنندگان در یک فستیوال دو ونیم روزه
منابع اطلاعات،سرگرمی خاص،کیفیت فرصت،رضایت،مقاصد رفتاری،وفاداری به فستیوال،آگاهی برای پرداخت بیشتر
تعیین جایگاه نظری کیفیت خدمات واینکه کیفیت عملکرد بهبود یافته، منجربه تمایلات رفتاری مثبت تر شده و رضایت مشتری به توانایی تبیین کیفیت اضافه می شود.
Bowen & chen
۲۰۰۱
مشتریان هتل لنوکس (lenox)در بوستون
رضایت مشتری،وفاداری
بین رضایت و وفاداری یک ارتباط غیرخطی وجود دارد
Verhoef et al
۲۰۰۲
مشتریان یک شرکت ارائه کننده خدمات مالی در هلند
Clerfeuille & poubanne
۲۰۰۳
مشتریان بخش دارو و درمان
Gomez et al
۲۰۰۴
۲۵۰ خرده فروشی
Jevonson
۲۰۰۵
۵۰۳ مدیر در استرالیا
Gallarza & saura
۲۰۰۶
دانشجویان دانشگاه اسپانیا که درفصل بهار سفر گروهی دارند.
Hsu
۲۰۰۷
بزرگترین خرده فروشی آن لاین در تایوان(Pchome online)
بزرگترین خرده فروشی آن لاین در تایوان(Pchome online)
خریداران اینترنتی کتاب
کارکنان، مشتریان و مدیران هتل های سه و چهار ستاره (در پنج ناحیه)
استفاده کنندگان نت بوک
اعضای پانل یک شرکت تحقیقات بازار
استفاده کنندگان از خدمات موبایل در چین(۱۰۰۰ نفر)
استفاده کنندگان از خدمات موبایل در چین(۱۰۰۰ نفر)
کیفیت خدمات، عدالت، رضایت خاص معامله، رضایت تراکمی، تداوم خرید
سه بعد از کیفیت خدمات (کیفیت تعامل،کیفیت محیط وکیفیت خروجی) تاثیرات مثبت و معنا داری بر رضایت اضافی دارد،در حالی که یک بعد از کیفیت (کیفیت تعامل)،تاثیر مثبت و معنا داری بر رضایت خاص مبادله دارد.
صنعت هوایی امریکا
خدمات مشتری، رضایت، سودآوری، سهم بازار، تمرکز
در صنعت مورد مطا لعه ، در بازارهای متمرکزسود بدون افزایش رضایت ،افزایش مییابد.
مشتریان دائمی سه استخر عموی در استرالیا(۹۶۱ مشتری)
رضایت،کیفیت درک شده،ارزش درک شده،خدمات اصلی،خدمات ثانویه،کارکنان،سهولت عرضه،وفاداری
رضایت به طور کامل تاثیر کیفیت درک شده و ارزش درک شده را بر وفاداری، تعدیل میکند.
کاربران سازمانی و غیر سازمانی کتابخانه مرکزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
ابعاد سروکوال،کیفیت خدمات مورد انتظار،کیفیت درک شده
وجود اختلاف بین سطح موجود و سطح مطلوب کیفیت خدمات
کتابخانه مرکزی دانشگاه فنی مهندسی دولتی شهر تهران
کیفیت خدمات،رضایت،کیفیت ادراک شده
کتابخانههای مذکور در فراهم آوردن ابزارهای دسترسی به اطلاعات ،عملکرد نسبتا موفقی داشته اما در مقابل فضای کتابخانه ها بخصوص برای فعالیتهای گروهی ،کیفیت نسبتا پایینی دارند.
کتابخانههای دانشگاه یزد
کیفیت مورد انتظار،کیفیت ادراک شده،ابعاد سروکوال
سطح کیفی خدمات کتابخانههای یزد در حد مطلوب نیست و میان انتظارها و ادراک مصرف کنندگان شکاف وجود دارد و این شکاف در ابعاد دسترسی به اطلاعات و کنترل شخصی ،عمیق تر است.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 04:30:00 ب.ظ ]
|