برای شرکت ایجاد ارزش می کند با افزایش

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

کارایی و اثربخشی برنامه های بازاریابی
وفاداری به برند
قیمت/حاشیه سود
توسعه برند
اهرم تجاری
مزیت رقابتی
برای مشتریان ایجاد ارزش می کند با افزایش
تفسیر/پردازش اطلاعات (مربوط به مشتریان)
اطمینان در تصمیم خرید (برای مشتریان)
احساس رضایت (برای مشتریان)
مزیت رقابتی
به فرایند کمک می کند/ اطلاعات را بازخوانی می کند
دلیل خرید
خلق احساسات و گرایشات مثبت
توسعه ها
دلیل خرید
تمایز/ جایگاه
قیمت
علائق اعضای کانال
توسعه ها
لنگر و تکیه گاهی که دیگر تداعی ها می تواند به آن متصل شود
آشنایی – دوست داشتند
نشان های از اهمیت/تعهد
برندی که باید مورد توجه باشد
هزینه های بازاریابی کمتر
اهرم تجاری( Trade leverage)
جذب مشتریان جدید
ایجاد آگاهی
اطمینان سازی
داشتن زمان برای واکنش در برابر تهدیدات رقابتی
آگاهی از برند
تداعی برند
وفاداری به برند
ارزش ویژه برند
کیفیت ادراک شده از برند
دیگر دارائی ها
آکر اجزای مختلف برند را به قرار زیر تشریح می کند:
الف) وفاداری به برند[۹۰]
دو دلیل برای قرار دادن وفاداری به برند در این چارچوب مفهومی ارزش ویژه برند وجود دارد. اول، ارزش ویژه برند برای یک شرکت به طور قابل توجهی از وفاداری مشتریان به برند حاصل می شود. در هنگام ارزش گذاری برند برای خرید و فروش برند، وفاداری به برند یکی از فاکتورهای کلیدی است که می باید در نظر گرفته شود. زیرا داشتن پایگاهی از مشتریان وفادار می تواند جریانی از فروش و سود را برای صاحب برند به همراه داشته باشد. یک مشتری وفادار به علت اینکه برخی ارزش های منحصر به فرد را در محصولات یک برند می بیند که در گزینه های جایگزین وجود ندارد، ممکن است پول بیشتری را نیز برای به دست آوردن آن برند پرداخت نماید. دوم، در نظر گرفتن وفاداری به عنوان یک دارائی منجر به ایجاد برنامه هایی جهت بالابردن وفاداری خواهد شد و این خود منجر به افزایش ارزش ویژه برند می شود (آکر،۱۹۹۶،ص۲۱).
مدیران دریافته اند که بهترین نوع وفاداری، وفاداری به برند است، نه وفاداری به قیمت یا وفاداری به مذاکره، اگرچه به عنوان مرحله اول ایجاد موانع رفتاری برای خروج و جدایی مشتری مفید خواهد بود.برندهای بزرگ هر دو مورد ضریب نفوذ بالا و تکرار خرید بالا برای هر مشتری را دارا هستند. رشد و پیشرفت نیازمند داشتن هر دو این موارد است (جین-نُئِل کاپفِرِر[۹۱]،۲۰۰۸). در بحث وفاداری به برند مشتریان در ۵ گروه دسته بندی می شود:
اول، “غیر مشتریان[۹۲] ” که “غیر مصرف کنندگان” نیز نامیده می شود، که آن مشتریانی را در بر می گیرد که انواع مختلفی از محصولات را مصرف می کنند.
دوم، “تغییر دهندگان قیمتی[۹۳] "، مشتریانی هستند که همیشه ارزانترین محصول را خریداری می کنند. مشتریان به دنبال ارزانترین کالاها هستند و رضایت بالایی دارند. برای آنها، یک محصول دارای برند هزینه بر است و تفاوت چندانی نیز نمی کند.
سوم، “وفادار بی اراده[۹۴] ” است. این مشتریان محصول را از روی عادت می خرند نه به خاطر دلیلی خاص. این مشتریان هر زمانی می توانند برند راتغییر دهند زیرا یک دلیل خوب وجود دارد.
چهارم “نشسته های کنار حصار[۹۵] ” هستند. این مشتریان نسبت به قیمت و راحتی علاقه مند هستند، یعنی، آنها محصولات ارزانتر را دوست دارند اما باید در یک موقعیت راحت قرار بگیرند تا یک محصول را خریداری کنند.
پنجم، “مشتریان متعهد[۹۶] ” هستند که دوست دارند یک محصول خاص را در هر زمان و هر مکانی خریداری کنند (سیتارامَن و دیگران[۹۷]، ۲۰۰۱،ص۲۴۵).
وفاداری به برند مزیت های رقابتی را برای شرکت ها فراهم می نماید (آکر،۱۹۹۶،ص۲۱۱):
کاهش هزینه های تبلیغاتی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...