6

این پرسشنامه شامل چهار قسمت اولویت­ بندی منابع بر مبنای منبع سوم (مربوط به مرحله اول تحقیق)، اولویت­ بندی منابع بر مبنای استراتژی­ها (مربوط به مرحله دوم تحقیق)، اولویت بندی استراتژی ها بر مبنای منابع (مربوط به مرحله چهارم تحقیق) و اولویت­ بندی استراتژی­ها بر مبنای میزان تاثیر آن­ها در افزایش کیفیت (مربوط به مرحله پنجم تحقیق) می­باشد. متغیرها شامل هشت استراتژی و سه منبع مدیریت کیفیت هستند که استراتژی­ها عبارتند­از کنترل مستمر هزینه های کیفیت، چک کردن مداوم شکست ها، رویکرد دائمی به سمت هدف، رسیدگی دوره ای کیفیت، انتقال مداوم نظرات مشتریان، استفاده مستمر از دانش افراد، مدیریت مستمر اطلاعات کیفی، مدیریت مستمر سیستم کیفیت (آراویندان و دیگران، 1996) و منابع عبارتند­از منابع سازمانی، تکنولوژیکی و انسانی (هشام و شریف، 2012). نام استراتژی­ها و علامت اختصاری آن­ها در جدول 3-2 آورده شده است.
جدول3-2: نام استراتژی­ها و علامت اختصاری آن­ها

نامگزینه

علامتاختصاری

مدیریت مستمر سیستم کیفیت

MQS

چک کردن مداوم شکست­ها

CHF

رویکرد دائمی به سمت هدف

ATT

رسیدگی دوره­ای کیفیت

PQA

انتقال مداوم بازخورد مشتریان

TCF

استفاده مستمر از دانش افراد

UHK

مدیریت مستمر اطلاعات کیفی

QIM

کنترل مستمر هزینه­ های کیفیت

CQC

اعتبار یا روایی پرسشنامه

مقصود از روایی آن است که آیا ابزار اندازه ­گیری می ­تواند خصیصه و ویژگی­ای که ابزار برای آن طراحی شده است را اندازه ­گیری کند یا خیر. موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد که اندازه ­گیری­های نامناسب و ناکافی می ­تواند هر پژوهش علمی را بی­ارزش و ناروا سازد (خاکی، 1382). روایی ابزار به کار گرفته شده از یک جهت، نوعی اعتبار محتوایی است که در این پژوهش به دلیل اقتباس از منبع معتبر تائید شده می­باشد که به تائید خبرگان نیز رسیده است. از جهتی دیگر، روی تعاریف علمی مربوط به هر کدام از متغیرها درپژوهش آراویندان و دیگران (1996) کار زیادی انجام شده، با توجه به شرایط سازمان مورد مطالعه تعاریف ملموس و واضح تر شده و به تائید رسیده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

پایایی پرسشنامه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...