کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

۴٫ سازگاری عاطفی

۸۱/۵

۰۰۶/۳

۰۱۴/۰

۲۸۶/۰**

۱۹۶/۰**

۱

۵٫ سازگاری اجتماعی

۷۲/۶

۳۲۶/۳

۱۰۶/۰

۱۸۴/۰**

۰۳۹/۰

۳۸۲/۰**

۱

۶٫ سازگاری آموزشی

۲۶/۷

۸۵۶/۳

۰۱۸/۰

۳۰۲/۰**

۲۰۹/۰**

۵۰۷/۰**

۳۸۶/۰**

۱

۷٫ سازگاری (نمره کل)

۷۹/۱۹

۹۹۱/۷

۰۳۲/۰

۳۲۹/۰**

۱۸۹/۰**

۷۸۶/۰**

۷۳۷/۰**

۸۲/۰**

۱

** p < 01/0

* p < 05/0

۴-۳-۴: فرضیه سوم

بین پرخاشگری دانش ­آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

در جدول ۴-۱۰ نتیجه آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس­های دو جنس (دختر و پسر) ارائه شده است. نتیجه جدول حاکی از معناداری برابری واریانس نمرات دو گروه مذکور است (۰۵/۰<p). ‌بنابرین‏ با توجه به نتایج آزمون کولموگراف- اسمیرنف برای نرمال بودن توزیع این نمرات (۰۵/۰<p) که در جدول ۴-۷ منعکس شد، ‌می‌توان از آزمون t مستقل برای آزمون این فرضیه استفاده کرد.

نتایج آزمون t استودنت در جدول ۴-۱۰ برای مقایسه تفاوت میانگین نمرات پرخاشگری دو گروه دختر و پسر بیانگر این است که نمرات زیرمقیاس خشم و عصبیت در پسران و دختران متفاوت بوده و این تفاوت در دختران این پژوهش بیش از پسران ‌می‌باشد (۰٫۰۵ > P و ۲۹۸ = df و ۴٫۰۴۴- = t). همچنین نمرات در زیرمقیاس لجاجت و کینه توزی نیز در دو گروه متفاوت است، ‌به این صورت که نمرات این زیر مقیاس در پسران این پژوهش بیش از دختران است (۰٫۰۵> P و ۲۹۸ = df و ۳٫۴۲- = t). نمایش تصویری این تفاوت در نمودار ۴-۳ ارائه شده است.

جدول ۴-۱۰: مقایسه میانگین نمرات پرخاشگری بین دانش ­آموزان دختر و پسر

متغیر
آزمون لون
جنسیت
انحراف استاندارد ± میانگین
T-test
درجه آزادی
p.value
F
سطح معنی­داری

پرخاشگری (نمره کل)

۷۰۱/۰

۹۴۱/۰

پسر

۸۲۵/۱۴ ± ۷۱/۴۲

۷۷۷/۰-

۲۹۸

۴۳۸/۰

دختر

۲۸۴/۱۴ ± ۰۲/۴۴

خشم و عصبیت

۰۰۶/۰

۷۸۵/۰

پسر

۳۵۸/۷ ± ۸۱/۲۲

۰۴۴/۴-

۲۹۸

۰۰۰۱/۰

دختر

۱۷۶/۷ ± ۲۱/۲۶

تهاجم و توهین

۰۷۴/۰

۲۶۸/۰

پسر

۰۹۶/۵ ± ۹۹/۷

۰۷۸/۰-

۲۹۸

۹۳۸/۰

دختر

۲۳۱/۵ ± ۰۳/۸

لجاجت و کینه­توزی

۲۲۹/۱

۴۰۳/۰

پسر

۶۵/۵ ± ۹۱/۱۱

۴۲/۳-

۲۹۸

۰۰۱/۰

دختر

۱۰۸/۵ ± ۷۹/۹

نمودار ۴-۳: تفاوت نمرات در مقیاس پرخاشگری و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت

۴-۳-۵: فرضیه چهارم

بین سازگاری دانش ­آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

در جدول ۴-۱۱ نتیجه آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس­های دو جنس (دختر و پسر) ارائه شده است. نتیجه جدول حاکی از معناداری برابری واریانس نمرات دو گروه مذکور است (۰۵/۰<p). ‌بنابرین‏ با توجه به نتایج آزمون کولموگراف- اسمیرنف برای نرمال بودن توزیع این نمرات (۰۵/۰<p) که در جدول ۴-۷ منعکس شد، ‌می‌توان از آزمون t مستقل برای آزمون این فرضیه استفاده کرد.

نتایج آزمون t استودنت در جدول ۴-۱۱ برای مقایسه تفاوت میانگین نمرات سازگاری دو گروه دختر و پسر نشان می­دهد که نمرات زیرمقیاس سازگاری اجتماعی (۰٫۰۵ > P و ۲۹۸ = df و ۲٫۳۲۶ = t) و سازگاری آموزشی (۰٫۰۵ > P و ۲۹۸ = df و ۲٫۴۱۵ = t)در پسران و دختران متفاوت بوده و این تفاوت در پسران این پژوهش بیش از دختران ‌می‌باشد. نمایش تصویری این تفاوت در نمودار ۴-۴ ارائه شده است.

جدول ۴-۱۱: مقایسه میانگین نمرات سازگاری بین دانش ­آموزان دختر و پسر

متغیر
آزمون لون
جنسیت
انحراف استاندارد ± میانگین
T-test
درجه آزادی
p.value
F
سطح معنی­داری

سازگاری (نمره کل)

۰۷۸/۱

۳/۰

پسر

۰۱۳/۸ ± ۶۵/۲۰

۸۸۶/۱

۲۹۸

۰۶/۰

دختر

۹۰۱/۷ ± ۹۲/۱۸

سازگاری عاطفی

۲۱۸/۰

۶۴۱/۰

پسر

۸۹۵/۲ ± ۷۱/۵

۶۱۴/۰-

۲۹۸

۵۴/۰

دختر

۱۱۹/۳ ± ۹۲/۵

سازگاری اجتماعی

۲۵۳/۲

۱۳۴/۰

پسر

۴۸۹/۳ ± ۱۶/۷

۳۲۶/۲

۲۹۸

۰۲۱/۰

دختر

۱۰۲/۳ ± ۲۷/۶

سازگاری آموزشی

۵۶۷/۳

۰۶/۰

پسر

۱۰۳/۴ ± ۷۹/۷

۴۱۵/۲

۲۹۸

۰۱۶/۰

دختر

۵۲۵/۳ ± ۷۳/۶

نمودار ۴-۴: تفاوت نمرات در مقیاس سازگاری و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت

۴-۳-۶: فرضیه پنجم

بین جهت­گیری مذهبی دانش ­آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

در جدول ۴-۱۲ نتیجه آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس­های دو جنس (دختر و پسر) ارائه شده است. نتیجه جدول حاکی از معناداری برابری واریانس نمرات دو گروه مذکور است (۰۵/۰<p). ‌بنابرین‏ با توجه به نتایج آزمون کولموگراف- اسمیرنف برای نرمال بودن توزیع این نمرات (۰۵/۰<p) که در جدول ۴-۷ منعکس شد، ‌می‌توان از آزمون t مستقل برای آزمون این فرضیه استفاده کرد.

نتایج آزمون t استودنت در جدول ۴-۱۲ برای مقایسه تفاوت میانگین نمرات جهت­گیری مذهبی دو گروه دختر و پسر نشان می­دهد که نمرات در پسران و دختران متفاوت نیست که نمایش تصویری آن نیز در نمودار ۴-۵ ارائه شده است.

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

  فید نظر برای این مطلب


شهریور 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل
 تاثیر تربیت خانوادگی بر عشق
 نوشتن مقاله برای سایت‌ها
 پول درآوردن بدون سرمایه
 متخصص شدن در جمینای
 پول درآوردن از پادکست
 سئوی خارجی فروشگاه آنلاین
 متا تایتل آنلاین شاپ
 توت فرنگی برای سگ‌ها
 گریه گربه و دلایل آن
 نارضایتی در رابطه
 بهینه سازی عکس فروشگاه اینترنتی
 کسب درآمد از طراحی قالب گرافیکی
 جلوگیری از اضطراب رابطه
 ترمیم رابطه بعد از خیانت
 خیانت مجازی شوهر
 برانگیختن شادی دیگران
 جلوگیری از تکرار اشتباهات رابطه
 عقیم سازی گربه
 نگهداری همستر
 رابطه فراتر از دوستی
 کسب درآمد از تحقیقات آنلاین
 آنتی بیوتیک برای سگ
 جلوگیری از گازلایتینگ
 نویسندگی آنلاین درآمدزا
 جاوااسکریپت برای فروشگاه آنلاین
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید



جستجو


موضوعات
  • همه
  • بدون موضوع


  فیدهای XML
  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟


آخرین مطالب
  • پایان نامه آماده کارشناسی ارشد – قسمت 11 – پایان نامه های کارشناسی ارشد
  • دانلود پایان نامه در رابطه با تأثیر تغییرات فرآیند زنجیره ...
  • دانلود منابع تحقیقاتی : دانلود مقالات و پایان نامه ها درباره بررسی-مسائل-استراتژیک-و-ترسیم-نقشه-استراتژی-برای-دفاتر-پیشخوان-دولت-با-استفاده-از-مدل-های-SWOT-و-BSC- فایل ...
  • مقاله های علمی- دانشگاهی | ۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق – پایان نامه های کارشناسی ارشد
  • " فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | قسمت 14 – 4 "
  • دانلود پروژه های پژوهشی با موضوع بررسی میزان دستیابی به اهداف ...
  • دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – قسمت 8 – 5
  • پروژه های پژوهشی در مورد بررسی و تحلیل چسبندگی هزینه ...
  • فایل های دانشگاهی| ممانعت از گسترش قوانین و مقررات حکومتی – پایان نامه های کارشناسی ارشد
  • مطالب در رابطه با : بررسی مزیت نسبی ارزش افزوده ...
 
« فایل های مقالات و پروژه ها – ۲-۱۴- انگیزش پیشرفت، یادگیری و عملکرد – پایان نامه های کارشناسی ارشد
دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه | ثم تاب من بعده و اصلح فانه غفورٌ – 9 »

پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی – نمودار ۴-۳: تفاوت نمرات در مقیاس پرخاشگری و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت – پایان نامه های کارشناسی ارشد


متغیر M SD ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۱٫ جهت­گیری مذهبی بیرونی ۴/۳۶ ۳۰۷/۷ ۱ ۲٫ جهت­گیری مذهبی درونی ۴۹/۳۱ ۳۲۳/۶ ۰۲۵/۰ ۱ ۳٫ جهت­گیری مذهبی (کل) ۸۹/۶۷ ۷۸۳/۹ ۷۶۳/۰** ۶۶۶/۰** ۱
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 04:02:00 ب.ظ ]
  •  خانه  
  •  موضوعات  
  •  آرشیوها  
  •  آخرین نظرات