کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

۴٫ سازگاری عاطفی

۸۱/۵

۰۰۶/۳

۰۱۴/۰

۲۸۶/۰**

۱۹۶/۰**

۱

۵٫ سازگاری اجتماعی

۷۲/۶

۳۲۶/۳

۱۰۶/۰

۱۸۴/۰**

۰۳۹/۰

۳۸۲/۰**

۱

۶٫ سازگاری آموزشی

۲۶/۷

۸۵۶/۳

۰۱۸/۰

۳۰۲/۰**

۲۰۹/۰**

۵۰۷/۰**

۳۸۶/۰**

۱

۷٫ سازگاری (نمره کل)

۷۹/۱۹

۹۹۱/۷

۰۳۲/۰

۳۲۹/۰**

۱۸۹/۰**

۷۸۶/۰**

۷۳۷/۰**

۸۲/۰**

۱

** p < 01/0

* p < 05/0

۴-۳-۴: فرضیه سوم

بین پرخاشگری دانش ­آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

در جدول ۴-۱۰ نتیجه آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس­های دو جنس (دختر و پسر) ارائه شده است. نتیجه جدول حاکی از معناداری برابری واریانس نمرات دو گروه مذکور است (۰۵/۰<p). ‌بنابرین‏ با توجه به نتایج آزمون کولموگراف- اسمیرنف برای نرمال بودن توزیع این نمرات (۰۵/۰<p) که در جدول ۴-۷ منعکس شد، ‌می‌توان از آزمون t مستقل برای آزمون این فرضیه استفاده کرد.

نتایج آزمون t استودنت در جدول ۴-۱۰ برای مقایسه تفاوت میانگین نمرات پرخاشگری دو گروه دختر و پسر بیانگر این است که نمرات زیرمقیاس خشم و عصبیت در پسران و دختران متفاوت بوده و این تفاوت در دختران این پژوهش بیش از پسران ‌می‌باشد (۰٫۰۵ > P و ۲۹۸ = df و ۴٫۰۴۴- = t). همچنین نمرات در زیرمقیاس لجاجت و کینه توزی نیز در دو گروه متفاوت است، ‌به این صورت که نمرات این زیر مقیاس در پسران این پژوهش بیش از دختران است (۰٫۰۵> P و ۲۹۸ = df و ۳٫۴۲- = t). نمایش تصویری این تفاوت در نمودار ۴-۳ ارائه شده است.

جدول ۴-۱۰: مقایسه میانگین نمرات پرخاشگری بین دانش ­آموزان دختر و پسر

متغیر
آزمون لون
جنسیت
انحراف استاندارد ± میانگین
T-test
درجه آزادی
p.value
F
سطح معنی­داری

پرخاشگری (نمره کل)

۷۰۱/۰

۹۴۱/۰

پسر

۸۲۵/۱۴ ± ۷۱/۴۲

۷۷۷/۰-

۲۹۸

۴۳۸/۰

دختر

۲۸۴/۱۴ ± ۰۲/۴۴

خشم و عصبیت

۰۰۶/۰

۷۸۵/۰

پسر

۳۵۸/۷ ± ۸۱/۲۲

۰۴۴/۴-

۲۹۸

۰۰۰۱/۰

دختر

۱۷۶/۷ ± ۲۱/۲۶

تهاجم و توهین

۰۷۴/۰

۲۶۸/۰

پسر

۰۹۶/۵ ± ۹۹/۷

۰۷۸/۰-

۲۹۸

۹۳۸/۰

دختر

۲۳۱/۵ ± ۰۳/۸

لجاجت و کینه­توزی

۲۲۹/۱

۴۰۳/۰

پسر

۶۵/۵ ± ۹۱/۱۱

۴۲/۳-

۲۹۸

۰۰۱/۰

دختر

۱۰۸/۵ ± ۷۹/۹

نمودار ۴-۳: تفاوت نمرات در مقیاس پرخاشگری و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت

۴-۳-۵: فرضیه چهارم

بین سازگاری دانش ­آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

در جدول ۴-۱۱ نتیجه آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس­های دو جنس (دختر و پسر) ارائه شده است. نتیجه جدول حاکی از معناداری برابری واریانس نمرات دو گروه مذکور است (۰۵/۰<p). ‌بنابرین‏ با توجه به نتایج آزمون کولموگراف- اسمیرنف برای نرمال بودن توزیع این نمرات (۰۵/۰<p) که در جدول ۴-۷ منعکس شد، ‌می‌توان از آزمون t مستقل برای آزمون این فرضیه استفاده کرد.

نتایج آزمون t استودنت در جدول ۴-۱۱ برای مقایسه تفاوت میانگین نمرات سازگاری دو گروه دختر و پسر نشان می­دهد که نمرات زیرمقیاس سازگاری اجتماعی (۰٫۰۵ > P و ۲۹۸ = df و ۲٫۳۲۶ = t) و سازگاری آموزشی (۰٫۰۵ > P و ۲۹۸ = df و ۲٫۴۱۵ = t)در پسران و دختران متفاوت بوده و این تفاوت در پسران این پژوهش بیش از دختران ‌می‌باشد. نمایش تصویری این تفاوت در نمودار ۴-۴ ارائه شده است.

جدول ۴-۱۱: مقایسه میانگین نمرات سازگاری بین دانش ­آموزان دختر و پسر

متغیر
آزمون لون
جنسیت
انحراف استاندارد ± میانگین
T-test
درجه آزادی
p.value
F
سطح معنی­داری

سازگاری (نمره کل)

۰۷۸/۱

۳/۰

پسر

۰۱۳/۸ ± ۶۵/۲۰

۸۸۶/۱

۲۹۸

۰۶/۰

دختر

۹۰۱/۷ ± ۹۲/۱۸

سازگاری عاطفی

۲۱۸/۰

۶۴۱/۰

پسر

۸۹۵/۲ ± ۷۱/۵

۶۱۴/۰-

۲۹۸

۵۴/۰

دختر

۱۱۹/۳ ± ۹۲/۵

سازگاری اجتماعی

۲۵۳/۲

۱۳۴/۰

پسر

۴۸۹/۳ ± ۱۶/۷

۳۲۶/۲

۲۹۸

۰۲۱/۰

دختر

۱۰۲/۳ ± ۲۷/۶

سازگاری آموزشی

۵۶۷/۳

۰۶/۰

پسر

۱۰۳/۴ ± ۷۹/۷

۴۱۵/۲

۲۹۸

۰۱۶/۰

دختر

۵۲۵/۳ ± ۷۳/۶

نمودار ۴-۴: تفاوت نمرات در مقیاس سازگاری و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت

۴-۳-۶: فرضیه پنجم

بین جهت­گیری مذهبی دانش ­آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

در جدول ۴-۱۲ نتیجه آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس­های دو جنس (دختر و پسر) ارائه شده است. نتیجه جدول حاکی از معناداری برابری واریانس نمرات دو گروه مذکور است (۰۵/۰<p). ‌بنابرین‏ با توجه به نتایج آزمون کولموگراف- اسمیرنف برای نرمال بودن توزیع این نمرات (۰۵/۰<p) که در جدول ۴-۷ منعکس شد، ‌می‌توان از آزمون t مستقل برای آزمون این فرضیه استفاده کرد.

نتایج آزمون t استودنت در جدول ۴-۱۲ برای مقایسه تفاوت میانگین نمرات جهت­گیری مذهبی دو گروه دختر و پسر نشان می­دهد که نمرات در پسران و دختران متفاوت نیست که نمایش تصویری آن نیز در نمودار ۴-۵ ارائه شده است.

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

  فید نظر برای این مطلب


خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل



جستجو


موضوعات
  • همه
  • بدون موضوع


  فیدهای XML
  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟


آخرین مطالب
  • پایان نامه -تحقیق-مقاله | قسمت 7 – 2
  • پایان نامه کارشناسی ارشد : پژوهش های کارشناسی ارشد با موضوع ارزیابی تأثیر حسابداری مدیریت بر ...
  • مقالات و پایان نامه های دانشگاهی | هـ) – پایان نامه های کارشناسی ارشد
  • دانلود منابع پژوهشی : پایان نامه های کارشناسی ارشد درباره :تحریک نوسانات ...
  • منابع کارشناسی ارشد در مورد ردگیری نقطه توان بیشینه با ...
  • دانلود پایان نامه های آماده | قسمت 12 – پایان نامه های کارشناسی ارشد
  • مطالب در رابطه با : بررسی مقابله ای خطاهای دستوری ...
  • دانلود منابع تحقیقاتی : دانلود مقالات و پایان نامه ها در مورد تحلیل جغرافیای ...
  • منابع پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی نظریه تباین ...
  • نگارش پایان نامه با موضوع مطالعه ی تطبیقی ...
 
« فایل های مقالات و پروژه ها – ۲-۱۴- انگیزش پیشرفت، یادگیری و عملکرد – پایان نامه های کارشناسی ارشد
دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه | ثم تاب من بعده و اصلح فانه غفورٌ – 9 »

پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی – نمودار ۴-۳: تفاوت نمرات در مقیاس پرخاشگری و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت – پایان نامه های کارشناسی ارشد


متغیر M SD ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۱٫ جهت­گیری مذهبی بیرونی ۴/۳۶ ۳۰۷/۷ ۱ ۲٫ جهت­گیری مذهبی درونی ۴۹/۳۱ ۳۲۳/۶ ۰۲۵/۰ ۱ ۳٫ جهت­گیری مذهبی (کل) ۸۹/۶۷ ۷۸۳/۹ ۷۶۳/۰** ۶۶۶/۰** ۱
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 04:02:00 ب.ظ ]
  •  خانه  
  •  موضوعات  
  •  آرشیوها  
  •  آخرین نظرات