بر اساس نتایج جدول فوق مقدار به دست آمده F که در سطح خطای کوچکتر از ۰۱/۰ معنیدار است، نشان میدهد متغیر مستقل از قدرت تبیین بالایی برخوردار بوده و قادر است به خوبی میزان تغییرات و واریانس متغیر وابسته را توضیح دهد.
به عبارتی مدل رگرسیونی تحقیق مدل خوبی است و به کمک آن قادریم تغییرات متغیر وابسته عملکرد نوآورانه را بر اساس متغیر مستقل مدیریت دانش تبیین کنیم.
جدول ۱۵-۴ ضرایب تأثیر رگرسیونی مدیریت دانش و عملکرد نوآورانه

مدل ضرایب استاندارد نشده ضرایب استاندارد t ضریب معنی داری
B خطای استاندارد بتا
(متغیر مستقل)
مدیریت دانش
۰٫۹۳۶
۰
۰٫۲۹
۰٫۰۰۷
۰٫۷۴۵ ۳۲٫۳۲۳
۲۱٫۶۸۷
۰٫۰۰۰
۰٫۰۰۰

در تفسیر اعداد جدول فوق میتوان گفت:
با توجه به اینکه ضریب رگرسیونی استاندارد شده (  ) برای متغیر مدیریت دانش در سطح کوچکتر از ۰٫۰۱ معنیدار و برابر با ۰٫۹۳۶ میباشد، نتیجه میگیریم که متغیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآورانه مؤثر است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

با توجه به اینکه مقدار آماره t در سطح خطای کوچکتر از ۰٫۰۱ بزرگتر از ۲٫۳۳ میباشد،
میتوان گفت متغیر مدیریت دانش تأثیر آماری معنی داری در تبیین تغییرات متغیر عملکرد نوآورانه دارد.

با توجه به مسائل فوق فرضیه اول تحقیق تأیید میشود. به این صورت که:
مدیریت دانش تأثیر معنی داری بر عملکرد نوآورانه دارد
فرضیه دو: مدیریت دانش تأثیر معنی داری بر نوآوری در محصول دارد
فرضیه های صفر و فرضیه های مقابل فرضیه دو به صورت زیر تعریف شده اند.
H1 : مدیریت دانش تأثیر معنی داری بر نوآوری در محصول دارد.
H0 : مدیریت دانش تأثیر معنی داری بر نوآوری در محصول ندارد.
به کمک آزمون رگرسیون این موضوع بررسی شده و نتیجه آن در جدول ۱۸-۴ آمده است. ولی از ملزومات انجام آزمون رگرسیون این است که داده ها از توزیع نرمال برخوردار باشند. برای بررسی این امر از آزمون کولموگروف- اسمیرنف استفاده شد که نتیجه آن در جدول ۱۶-۴ آمده است
جدول ۱۶-۴ - آزمون نرمال فرضیه دوم

متغیر آماره کولموگروف- اسمیرنف ضریب معنیداری (P-Value)
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...