مقالات و پایان نامه های دانشگاهی | ۴-۲ یافته های توصیفی – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
در این فصل یافته های توصیفی، ماتریس کلی همبستگی و یافته های مرتبط با فرضیه های پژوهش شامل یافته های مربوط به آزمون مدل طراحی شده پیشنهادی و تأییدشده و مقایسه دختران و پسران آمده است.
۴-۲ یافته های توصیفی
در جدول۴-۱ میانگین و انحراف معیار خرده مقیاسهای نیازهای بنیادی روانی به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان آمده است.
جدول ۴-۱ . شاخص های توصیفی خرده مقیاس نیازهای بنیادی روانی به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان
کل دانشجویان
پسر
دختر
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
خرده مقیاس
۳۶۴
۴۳/۶
۶۳/۳۵
۱۹۸
۴۴/۰
۶۸/۳۵
۱۶۶
۵۱/۰
۵۷/۳۵
خودمختاری
نیازهای بنیادی روانی
۳۶۴
۳۴/۶
۵۳/۳۰
۱۹۸
۴۰/۰
۷۴/۳۰
۱۶۶
۵۴/۰
۲۸/۳۰
شایستگی
۳۶۴
۲۴/۷
۰۸/۴۹
۱۹۸
۴۹/۰
۱۰/۴۱
۱۶۶
۵۷/۰
۲۶/۴۳
ارتباط با دیگران
همان طور که در جدول ۴-۱ مشاهده می شود، میانگین نمرهی کل دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاسهای، خودمختاری برابر ۶۳/۳۵، شایستگی برابر ۵۳/۳۰، و ارتباط برابر ۰۸/۴۹ میباشد.
در جدول ۴-۲ میانگین و انحراف معیار خرده مقیاسهای طرحوارههای ناسازگار اولیه به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان آمده است.
جدول ۴-۲٫ شاخص های توصیفی خرده مقیاس طرحوارههای ناسازگار اولیه به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان
کل دانشجویان
پسر
دختر
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
خرده مقیاس
۳۶۴
۲۶/۱
۰۲/۱
۱۹۸
۲۵/۱
۹۳/۰
۱۶۶
۲۷/۱
۰۷/۱
رها شدگی/بی ثباتی
طرحوارههای ناسازگار اولیه
۳۶۴
۸۴/۰
۴۰/۰
۱۹۸
۸۶/۰
۴۱/۰
۱۶۶
۸۲/۰
۳۷/۰
بی اعتمادی/ بدرفتاری
۳۶۴
۷۹/۰
۸۵/۰
۱۹۸
۷۸/۰
۸۵/۰
۱۶۶
۸۰/۰
۸۶/۰
محرومیت هیجانی
۳۶۴
۴۲/۰
۱۲/۰
۱۹۸
۳۷/۰
۰۸/۰
۱۶۶
۴۷/۰
۱۶/۰
وابستگی/ بی کفایتی
۳۶۴
۷۵/۰
۳۱/۰
۱۹۸
۷۰/۰
۲۸/۰
۱۶۶
۸۰/۰
۳۵/۰
آسیب پذیری نسبت به ضرر
۳۶۴
۷۰/۰
۲۳/۰
۱۹۸
۶۳/۰
۲۲/۰
۱۶۶
۷۷/۰
۲۴/۰
نقص/ شرم
۳۶۴
۸۵/۰
۲۲/۰
۱۹۸
۶۳/۰
۱۴/۰
۱۶۶
۰۴/۱
۳۱/۰
شکست یا نا کامی
۳۶۴
۸۷/۰
۷۷/۰
۱۹۸
۸۸/۰
۸۳/۰
۱۶۶
۸۶/۰
۷۰/۰
فداکاری/ ازخود گذشتی
۳۶۴
۰۷/۱
۶۹/۰
۱۹۸
۱۳/۱
۷۸/۰
۱۶۶
۹۹/۰
۵۸/۰
بازداری هیجانی
۳۶۴
۳۲/۱
۱۶/۱
۱۹۸
۲۹/۱
۱۸/۱
۱۶۶
۳۶/۱
۱۳/۱
استحقاق/ بزرگ منشی
۳۶۴
۹۲/۰
۴۷/۰
۱۹۸
۸۳/۰
۴۵/۰
۱۶۶
۰۲/۱
۵۰/۰
خودانضباطی ضعیف
۳۶۴
۸۲/۰
۳۸/۰
۱۹۸
۹۰/۰
۴۷/۰
۱۶۶
۷۴/۰
۲۶/۰
بیگانگی اجتماعی/ انزوای اجتماعی
۳۶۴
۶۰/۱
۷۸/۱
۱۹۸
۶۱/۱
۹۷/۱
۱۶۶
۴۷/۱
۵۵/۱
کمال گرایی/ معیارهای سرسختانه
۳۶۴
۷۶/۰
۳۱/۰
۱۹۸
۶۴/۰
۲۱/۰
۱۶۶
۸۹/۰
۳۰/۰
اطاعت
۳۶۴
۸۳/۰
۴۵/۰
۱۹۸
۷۶/۰
۰۹/۰
۱۶۶
۹۰/۰
۵۱/۰
خود تحول نایافته / خود گرفتار
همان طور که در جدول ۴-۲ مشاهده می شود، میانگین نمرهی کل دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاسهای، رهاشدگی/ بی ثباتی برابر ۰۲/۱، بی اعتمادی/ بد رفتاری برابر ۴۰/۰، محرومیت هیجانی برابر ۸۵/۰، وابستگی/ بی کفایتی برابر ۱۲/۰، آسیب پذیری نسبت به ضرر برابر ۳۱/۰، نقص/ شرم برابر ۲۳/۰، شکست یا نا کامی برابر ۲۲/۰، فداکاری/ ازخود گذشتی برابر ۷۷/۰، بازداری هیجانی برابر ۶۹/۰، استحقاق/ بزرگ منشی برابر ۱۶/۱، خودانضباطی ضعیف برابر ۴۷/۰، بیگانگیاجتماعی/ انزوایاجتماعی برابر ۳۸/۰، کمالگرایی/ معیارهای سرسختانه برابر۷۸/۱، اطاعت برابر ۳۱/۰، خود تحول نایافته / خود گرفتار برابر ۴۵/۰، میباشد.
جدول ۴-۳ میانگین و انحراف معیار خرده مقیاسهای اختلال تنظیم هیجانی به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان آمده است.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 02:45:00 ب.ظ ]
|