فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱ مقدمه

در این فصل یافته ­های توصیفی، ماتریس کلی همبستگی و یافته ­های مرتبط با فرضیه ­های پژوهش شامل یافته ­های مربوط به آزمون مدل طراحی شده پیشنهادی و تأییدشده و مقایسه­ دختران و پسران آمده است.

۴-۲ یافته ­های توصیفی

در جدول۴-۱ میانگین و انحراف معیار خرده مقیاس­های نیازهای بنیادی روانی به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان آمده است.

جدول ۴-۱ . شاخص­ های توصیفی خرده مقیاس نیازهای بنیادی روانی به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان

کل دانشجویان
پسر
دختر
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
خرده مقیاس
۳۶۴
۴۳/۶
۶۳/۳۵
۱۹۸
۴۴/۰
۶۸/۳۵
۱۶۶
۵۱/۰
۵۷/۳۵
خودمختاری
نیازهای بنیادی روانی
۳۶۴
۳۴/۶
۵۳/۳۰
۱۹۸
۴۰/۰
۷۴/۳۰
۱۶۶
۵۴/۰
۲۸/۳۰
شایستگی
۳۶۴
۲۴/۷
۰۸/۴۹
۱۹۸
۴۹/۰
۱۰/۴۱
۱۶۶
۵۷/۰
۲۶/۴۳
ارتباط با دیگران

همان‌ طور که در جدول ۴-۱ مشاهده می­ شود، میانگین نمره­ی کل دانشجویان ‌دختر و پسر در خرده مقیاس­های، خودمختاری برابر ۶۳/۳۵، شایستگی برابر ۵۳/۳۰، و ارتباط برابر ۰۸/۴۹ ‌می‌باشد.

در جدول ۴-۲ میانگین و انحراف معیار خرده مقیاس­های طرحواره­های ناسازگار اولیه به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان آمده است.

جدول ۴-۲٫ شاخص­ های توصیفی خرده مقیاس طرحواره­های ناسازگار اولیه به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان

کل دانشجویان
پسر
دختر
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
انحراف معیار
میانگین
خرده مقیاس
۳۶۴
۲۶/۱
۰۲/۱
۱۹۸
۲۵/۱
۹۳/۰
۱۶۶
۲۷/۱
۰۷/۱
رها شدگی/بی ثباتی
طرحواره­های ناسازگار اولیه
۳۶۴
۸۴/۰
۴۰/۰
۱۹۸
۸۶/۰
۴۱/۰
۱۶۶
۸۲/۰
۳۷/۰
بی اعتمادی/ بدرفتاری
۳۶۴
۷۹/۰
۸۵/۰
۱۹۸
۷۸/۰
۸۵/۰
۱۶۶
۸۰/۰
۸۶/۰

محرومیت هیجانی

۳۶۴
۴۲/۰
۱۲/۰
۱۹۸
۳۷/۰
۰۸/۰
۱۶۶
۴۷/۰
۱۶/۰

وابستگی/ بی کفایتی

۳۶۴
۷۵/۰
۳۱/۰
۱۹۸
۷۰/۰
۲۸/۰
۱۶۶
۸۰/۰
۳۵/۰

آسیب پذیری نسبت به ضرر

۳۶۴
۷۰/۰
۲۳/۰
۱۹۸
۶۳/۰
۲۲/۰
۱۶۶
۷۷/۰
۲۴/۰

نقص/ شرم

۳۶۴
۸۵/۰
۲۲/۰
۱۹۸
۶۳/۰
۱۴/۰
۱۶۶
۰۴/۱
۳۱/۰

شکست یا نا کامی

۳۶۴
۸۷/۰
۷۷/۰
۱۹۸
۸۸/۰
۸۳/۰
۱۶۶
۸۶/۰
۷۰/۰

فداکاری/ ازخود گذشتی

۳۶۴
۰۷/۱
۶۹/۰
۱۹۸
۱۳/۱
۷۸/۰
۱۶۶
۹۹/۰
۵۸/۰

بازداری هیجانی

۳۶۴
۳۲/۱
۱۶/۱
۱۹۸
۲۹/۱
۱۸/۱
۱۶۶
۳۶/۱
۱۳/۱

استحقاق/ بزرگ منشی

۳۶۴
۹۲/۰
۴۷/۰
۱۹۸
۸۳/۰
۴۵/۰
۱۶۶
۰۲/۱
۵۰/۰

خودانضباطی ضعیف

۳۶۴
۸۲/۰
۳۸/۰
۱۹۸
۹۰/۰
۴۷/۰
۱۶۶
۷۴/۰
۲۶/۰

بیگانگی اجتماعی/ انزوای اجتماعی

۳۶۴
۶۰/۱
۷۸/۱
۱۹۸
۶۱/۱
۹۷/۱
۱۶۶
۴۷/۱
۵۵/۱

کمال گرایی/ معیارهای سرسختانه

۳۶۴
۷۶/۰
۳۱/۰
۱۹۸
۶۴/۰
۲۱/۰
۱۶۶
۸۹/۰
۳۰/۰

اطاعت

۳۶۴
۸۳/۰
۴۵/۰
۱۹۸
۷۶/۰
۰۹/۰
۱۶۶
۹۰/۰
۵۱/۰

خود تحول نایافته / خود گرفتار

همان‌ طور که در جدول ۴-۲ مشاهده می­ شود، میانگین نمره­ی کل دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاس­های، رهاشدگی/ بی ثباتی برابر ۰۲/۱، بی اعتمادی/ بد رفتاری برابر ۴۰/۰، محرومیت هیجانی برابر ۸۵/۰، وابستگی/ بی کفایتی برابر ۱۲/۰، آسیب پذیری نسبت به ضرر برابر ۳۱/۰، نقص/ شرم برابر ۲۳/۰، شکست یا نا کامی برابر ۲۲/۰، فداکاری/ ازخود گذشتی برابر ۷۷/۰، بازداری هیجانی برابر ۶۹/۰، استحقاق/ بزرگ منشی برابر ۱۶/۱، خودانضباطی ضعیف برابر ۴۷/۰، بیگانگی­اجتماعی/ انزوای­اجتماعی برابر ۳۸/۰، کمال­گرایی/ معیارهای سرسختانه برابر۷۸/۱، اطاعت برابر ۳۱/۰، خود تحول نایافته / خود گرفتار برابر ۴۵/۰، ‌می‌باشد.

جدول ۴-۳ میانگین و انحراف معیار خرده مقیاس­های اختلال تنظیم هیجانی به تفکیک جنسیت و در کل دانشجویان آمده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...