دانلود منابع پژوهشی : دانلود پایان نامه ارائه مدل عملکرد برند (مورد مطالعه ... |
۱۰۰
به منظور مشاهده اطلاعات موجود در جدول فوق به صورت بصری، نمودار میلهای درصد فراوانی آزمودنیها بر حسب توانایی آنها در تشخیص برند کاله رسم شده است.
نمودار ۴- ۶- درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب توانایی تشخیص برند کاله
۴-۲-۱-۷- وضعیت تاهل
با توجه به دادههای موجود در جدول ۴-۴، مشاهده میگردد که از ۴۰۰ نفری که در این پژوهش شرکت کردهاند، ۱۹۵ نفر (معادل ۸/۴۸%) مجرد، ۱۰۳ نفر (معادل ۸/۲۵%) متاهل و بدون فرزند و ۱۰۲ نفر (معادل ۵/۲۸%) متاهل و دارای فرزند هستند.
جدول ۴-۷- توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل
وضعیت تاهل
فراوانی
درصد
مجرد
۱۹۵
۸/۴۸
متأهل(بدون فرزند)
۱۰۳
۸/۲۵
متأهل(دارای فرزند)
۱۰۲
۵/۲۵
کل
۴۰۰
۱۰۰
به منظور مشاهده اطلاعات موجود در جدول فوق بصورت بصری، نمودار دایرهای درصد فراوانی آزمودنیها را بر حسب وضعیت تاهل آنها رسم شده است.
نمودار ۴- ۷- درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل
۴-۳- استانداردسازی ابزار اندازهگیری مفاهیم تحقیق
از آنجا که هدف تحقیق، دستیابی به مدلی از روابط علّی بین متغیرهاست، لازم است تا از شیوه مدل یابی علّی استفاده گردد. این شیوه با ترکیب اطلاعات علّت و معلول بر مبنای تئوری معین، روابط بین متغیرها را توضیح داده و مبنایی برای استنباط فراهم میآورد. استنباطهای علّی که بر مبنای انواع همبستگی دادهها حاصل شده و ممکن است تبیینکننده روابط بین متغیرهای مشاهدهپذیر و مکنون باشد. به عبارتی در مدل یابی علّی، هدف بدست آوردن برآوردهای کمی روابط علّی بین مجموعهای از متغیرهاست.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
در این پژوهش، به منظور دستیابی به مدل تحقیق از شیوه مدل یابی معادلات ساختاری که مبتنی بر روابط علّی بین متغیرهاست استفاده میشود. مهمترین ویژگی این تکنیک در انعطافپذیری آن از لحاظ کاربرد به عنوان یک چارچوب نظری وسیع، امکان مشارکت متغیرهای مکنون، کاربرد اندازههای چندگانه، امکان دادن به خطا، انطباق مفروضههای توزیعی و قابلیت کار با انواع دادههاست. برای بکارگیری شیوه مدل یابی معادلات ساختاری لازم است تا ابتدا متغیرهای شکل دهنده مدل تعیین گردد.
۴-۳-۱- تحلیل عاملی تاییدی متغیر تجربه برند
به منظور اطمینان از تناسب این ساختار با دادههای جمع آوری شده، ضرورت دارد تحلیل عاملی تاییدی نیز با استفاده نرمافزار لیزرل انجام گردد. در گام اول میبایست مدل اول را بر اساس نتایج تحلیل عاملی اکتشافی تعریف نماییم. مدل پیشنهادی همان مدلی است که در شکل زیر ترسیم شده است. این مدل در دو سطح سنجهها و عوامل مکنون شناسایی شده را در برمیگیرد. شکل مذکور نتیجه حاصل برازندگی مدل اندازهگیری در نرمافزار LISREL8.5 را به تصویر میکشد.
شکل ۴-۱- برآورد استاندارد بارهای عاملی تجربه برند
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-09-28] [ 08:08:00 ب.ظ ]
|