• آیا عوامل مرتبط با محیط سازمان بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکت فراورده های نسوز ایران مؤثر است؟

    • آیا عوامل مرتبط با راهبرد بازاریابی بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکت فراورده های نسوز ایران مؤثر است؟

    • آیا عوامل مرتبط با وب سایت شرکت بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکت فراورده های نسوز ایران مؤثر است؟

  • آیا عوامل مرتبط با بعد جهانی شرکت بر روی اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکت فراورده های نسوز ایران مؤثر است؟

۱-۵- تعاریف نظری و عملیاتی

بازاریابی

طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا “بازاریابی فعالیت ها، ‌سازمان ها و فرآیندهایی برای طراحی، ارتباط گیری، ارائه و تبادل پیشنهادات ارزشمند برای مشتریان، خریداران، شرکا و جامعه به صورت کل است.”بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی–اجتماعی تعریف می شود که به وسلیه آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می‌کنند.بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخش‌هایی از بازار را به عنوان مناسب‌ترین بخش بازار برای شرکت شناسایی و مشخص می‌کند که شرکت نیز توانایی و امکان عرضه خدمات به آن ها را دارد و همچنین مناسب‌ترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی می‌کند. (فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ. اصول بازاریابی. ترجمهٔبهمن فروزنده. انتشارات آموخته،۱۳۹۱٫ چاپ شانزدهم.)

بازاریابی اینترنتی:

به طور کلی واژه بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق می‌گردد. این بازاریابی نوعاً بر اصل “پرداخت به ازای هر کلیک” استوار است و شامل آگهی های تبلیغاتی موجود در سایت ها، ایمیل هایی که برای معرفی محصولات ارسال می شود، آگهی های متحرک و جذاب گرافیکی، تبلیغ در موتورهای جستجو، تبلیغات در وبلاگهای مختلف و مقالات تبلیغاتی می‌باشد. بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است.

تاپسیس:

یکی از روش های تصمیم گیری چند معیاره[۱] است که با در نظر گرفتن فاصله یک گزینه از نقطه ایده آل مثبت و منفی و محاسبه نسبت فاصله، بهترین گزینه را از بین چند گزینه شناسایی می‌کند.

تئوری خاکستری:

تئوری خاکستری که به سال ۱۹۸۲ توسط دنگ[۲] مطرح گردید، یکی از مفاهیم ریاضی است که کاربرد گسترده‌ای در تصمیم‌گیری چندمعیاره پیدا ‌کرده‌است. این تئوری روشی بسیار مؤثر در مواجهه با مشکلات عدم اطمینان همراه با اطلاعات ناشناخته و ناکامل است. عموماً، اطلاعات مربوط به ترجیحات تصمیم گیرندگان ‌در مورد معیارها و به دلایل مختلف بر اساس قضاوت کیفی آن ها، بیان می شود و همچنین در عمل نیز قضاوت تصمیم گیرندگان اغلب نامطمئن بوده و به وسیله مقادیر عددی دقیق قابل بیان نیستند. تئوری خاکستری یکی از روش‌هایی است که برای مطالعه عدم اطمینان و ناکامل بودن اطلاعات به کار می‌رود و استفاده از آن در تحلیل ریاضی سیستم های با اطلاعات ناقص، روند رو به رشدی را دارد. اجزا اصلی تحلیل خاکستری عبارتند از پیش‌بینی خاکستری، تحلیل رابطه خاکستری، تصمیم خاکستری، برنامه‌ریزی خاکستری و کنترل خاکستری.

سیستم خاکستری :

اگر اطلاعات واضح و شفاف یک سیستم را ‌با رنگ سفید و اطلاعات کاملاً ناشناخته یک سیستم با رنگ سیاه تجسم شود، در این صورت اطلاعات مربوط به بیشتر سیستم های موجود در طبیعت اطلاعات سفید (کاملاً شناخته شده) و یا سیاه (کاملا ناشناخته) نیستند بلکه مخلوطی از آن دو یعنی به رنگ خاکستری هستند. این گونه سیستم ها را سیستم های خاکستری می‌نامند که اصلی ترین مشخصه آن ها، کامل نبودن اطلاعات مربوط به آن سیستم است.

اعداد خاکستری:

هر سیستم خاکستری به وسیله اعداد خاکستری، معادلات خاکستری و ماتریس‌های خاکستری توصیف می شود که در این میان اعداد خاکستری به مثابه اتمها و سلول های این سیستم هستند. عدد خاکستری می‌تواند به عنوان عددی با اطلاعات نامطمئن تعریف شود. مثلاً رتبه معیارها در یک تصمیم گیری، به صورت متغیرهای زبانی بیان می‌شوند که می‌توان آن ها را با بازه‌های عددی بیان نمود. این بازه‌های عددی شامل اطلاعات نامطمئن خواهد بود. به عبارت دیگر عدد خاکستری به عددی اطلاق می شود که مقدار دقیق آن نامشخص است اما بازه‌ای که مقدار آن را در بر می‌گیرد شناخته شده است. یک عدد خاکستری می‌تواند به صورت زیر تعریف شود:

تاپسیس خاکستری:

زمانی که در روش تاپسیس به جای اعداد مطلق از اعداد خاکستری استفاده نماییم در واقع از روش تاپسیس خاکستری استفاده شده است که نحوه ی محاسبه ماتریس های مورد نظر در فصل سوم به طور مفصل شرح داده می شود.

فصل دوم

مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مقدمه

مرور پیشینه و ادبیات پژوهش زمینه را فراهم می‌سازد تا محقق با شناسایی مؤلفه‌ های علمی مسئله و الهام گیری از مطالعات مشابه ضمن طراحی ابزار مناسبت تحقیق از این مبانی علمی برای ارائه راهکار هاو پیشنهاد های لازم استفاده به عمل آورد بر این اساس در این فصل سعی بر آن است تا به معرفی بازاریابی، بازاریابی اینترنتی متغیر های اثرگذار و اثربخش و همچنین پیشینه ی آن و مرور اجمالی بر تحقیقات داخلی و خارجی زمینه لازم برای انجام فصول سوم و چهارم فراهم می شود.

۲-۱- بازاریابی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...