دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه – جدول (۴-۲۱): نتایج حاصل از روایی افزونگی – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
به طور کلی از کار کردن در اینجا خوشحالند.
انگیزه بالایی دارند.
مشتاقند در صورت نیاز کمک کنند.
۰/۹۰۰
۰/۹۰۰
۰/۸۹۷
۰/۸۶۱
نگرش کاری کارکنان
ما خوشحالند تا در زمان مورد نیاز تلاش بیشتری در کارشان به خرج دهند.
به طور کلی از کار کردن در اینجا خوشحالند.
انگیزه بالایی دارند.
مشتاقند در صورت نیاز کمک کنند.
۰/۹۰۰
۰/۹۰۰
۰/۸۹۷
۰/۸۶۱
منبع: یافته های تحقیق
۴-۵-۲-۴- سازگاری درونی
سازگاری درونی معیاری برای ارزیابی همسانی مقادیر متغیرهای مشاهده شده در طی یک تحقیق است. دو روش برای ارزیابی سازگاری درونی وجود دارد که عبارتند از: محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته می شود.
الف) آلفای کرونباخ
پیش فرض آلفای کرونباخ، برابر بودن بار عاملی تمام متغیرهای مشاهده شده برای متغیر پنهان است. به عبارت دیگر آلفای کرونباخ بر اساس همبستگی درونی متغیرهای مشاهده شده به بررسی پایایی آن ها می پردازد. مقدار این ضریب بین ۰ تا ۱ است و حداقل مقدار قابل قبول برای تأیید پایایی، مقدار ۷/۰ است. نتایج حاصل از محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ در جدول زیر ارائه شده است. بر اساس مقادیر محاسبه شده، می توان نتیجه گرفت تمامی متغیرهای تحقیق از لحاظ پایایی مطلوب به شمار میروند.
جدول (۴-۱۷): شاخص های پایایی
متغیر
ضریب آلفای کرونباخ
تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی
ارتباطات داخلی رسمی
ارتباطات داخلی غیر رسمی
نگرش کاری کارکنان
۰/۸۲۹
۰/۸۱۸
۰/۸۵۴
۰/۹۱۲
منبع: یافته های تحقیق
شکل(۴-۱): بارهای عاملی و آلفای کرونباخ
ب) پایایی ترکیبی
پایایی ترکیبی (CR)، یک معیار دیگر برای ارزیابی پایایی مدل اندازه گیری است که بر خلاف آلفای کرونباخ بارهای عاملی متغیرهای مشاهده شده را برابر فرض نمی کند. این معیار نسبتی از مجموع مقادیر بارهای عاملی متغیرهای پنهان به مجموع بارهای عاملی به علاوه واریانس خطا است (هیر و همکاران، ۲۰۱۳). مقدار این ضریب نیز بین ۰ تا ۱ متغیر است و حداقل مقدار قابل قبول برای آن ۷/۰ توصیه شده است. نتایج حاصل از محاسبه ضرایب پایایی ترکیبی در جدول زیر ارائه شده است. بر اساس مقادیر محاسبه شده، می توان نتیجه گرفت تمامی متغیرهای تحقیق از لحاظ پایایی ترکیبی نیز مطلوب بشمار می رود.
جدول (۴-۱۸): شاخص های پایایی
متغیر
ضریب آلفای کرونباخ
تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی
ارتباطات داخلی رسمی
ارتباطات داخلی غیر رسمی
نگرش کاری کارکنان
۰/۸۹۸
۰/۸۸۰
۰/۹۰۱
۰/۹۳۸
منبع: یافته های تحقیق
۴-۵-۳- ارزیابی مدل ساختاری
مقصود از ارزیابی مدل ساختاری، بررسی کیفیت تناسب نظریه ها و داده های تحقیق است. به عبارت دیگر این اریابی به منظور آگاهی از میزان تأیید یافتگی نظریه های تحقیق در عمل است (هیر و همکاران، ۲۰۱۳). برای ارزیابی مدل ساختاری ابتدا برازش مدل ساختاری مورد بررسی قرار گرفته و سپس به تحلیل مسیرهای آن پرداخته می شود.
۴-۵-۳-۱- برازش مدل ساختاری
بر خلاف رویکرد مبتنی بر کوواریانس، در رویکرد مبتنی بر واریانس معیار بخصوصی برای ارزیابی نیکویی برازش (GOF) وجود ندارد. از اینرو ارزیابی مدل اندازه گیری و مدل ساختاری در رویکرد مبتنی بر واریانس، بر پایه مجموعه ای از معیارهای ناپارامتریک صورت می پذیرد (هیر و همکاران، ۲۰۱۳ ). برازش مدل ساختاری بر اساس رویکرد مذکور شامل ۳ مرحله: ، محاسبه ضرایب تعیین، اندازه اثر و روایی افزونگی است.
الف) ضریب تعیین
متداول ترین مقیاس برای ارزیابی مدل ساختاری، ضریب تعیین است. این ضریب مشخص کننده نقش متغیر یا متغیرهای برونزا در تبیین متغیر درونزا است. مقدار ضریب تعیین بین ۰ تا ۱ متغیر است که هر چه این مقدار به عدد ۱ نزدیک تر باشد، نشان از خوب بودن متغیرهای برونزا در تبیین متغیر درونزا است. ضرایب محاسبه شده برای متغیرهای تحقیق حاضر در جدول ۴-۱۹ آورده شده است.
جدول (۴-۱۹): ضرایب تعیین متغیرهای تحقیق
متغیر
مقدار R2
تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی
ارتباطات داخلی رسمی
ارتباطات داخلی غیر رسمی
نگرش کاری کارکنان
۰
۰/۷۶۹
۰/۷۵۰
۰/۹۱۴
منبع: یافته های تحقیق
ب) اندازه اثر
اندازه اثر به بررسی اثر یک متغیر برونزا بر ضریب تعیین یک متغیر درونزا دارد. به عبارت دیگر، اندازه اثر مشخص کننده سهم متغیر برونزا در مقدار ضریب تعیین متغیر درونزا است. بر اساس یک اصل قراردادی، حداقل مقدار قابل قبول برای اندازه اثر یک متغیر برونزا ۰۲/۰ است. مقادیر ۱۵/۰ و ۳۵/۰ نیز به ترتیب متوسط و قوی تلقی می شود. نتایج حاصل از محاسبه اندازه اثر متغیرهای تحقیق در جدول ۴-۲۰ آمده است. همان گونه مشاهده می شود، اندازه اثر تمامی متغیرهای برونزا بر متغیرهای درونزا بالاتر از حد قابل قبول است.
جدول (۴-۲۰): اندازه اثر متغیرهای تحقیق
نگرش کاری کارکنان
تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی
ارتباطات داخلی رسمی
ارتباطات داخلی غیر رسمی
نگرش کاری کارکنان
۰/۸۷۷
۰/۱۶۶
۰/۶۴۴
–
منبع: یافته های تحقیق
ج) روایی افزونگی
روایی افزونگی مشخص کننده میزان کیفیت پیشبینی کنندگی مدل است. این معیار برای متغیرهای درونزا به کار می رود و هدف از آن بررسی توان پیش کنندگی مسیرهای مدل برای یک متغیر درونزا است(هیر و همکاران، ۲۰۱۳). در جدول ۴-۲۱ نتایج حاصل از محاسبه روایی افزونگی ارائه شده است. ستون اول جدول – مذکور (SSO)، مربوط به مجموع مجذور مشاهدات و ستون دوم(SSE)، مربوط به مجموع مجذور خطای پیشبینی برای هر متغیر است. ستون سوم نیز که مقادیر روایی افزونگی (Q2) را نشان میدهد. بر اساس یک اصل قراردادی حداقل مقدار قابل قبول برای روایی افزونگی ۰۲/۰ میباشد و مقادیر ۱۵/۰ و ۳۵/۰ نیز به ترتیب متوسط و قوی تلقی می شود. همچنان که در جدول زیر مشاهده می شود، روایی افزونگی برای تمامی متغیرها از حداقل مقدار قابل قبول بالاتر است لذا می توان نتیجه مدل تحقیق از توان پیشبینی کنندگی خوبی برای متغیرهای درونزا برخوردار است.
جدول (۴-۲۱): نتایج حاصل از روایی افزونگی
متغیر
SSO
SSE
۱-SSE/SSO
تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی
۴۳۵
۴۳۵
–
ارتباطات داخلی رسمی
۵۸۰
۲۹۳/۴۳۸
۰/۴۹۴
ارتباطات داخلی غیر رسمی
۵۸۰
۲۷۹/۳۷۹
۰/۵۱۸
نگرش کاری کارکنان
۵۸۰
۱۶۲/۳۵۳
۰/۷۲۰
منبع: یافته های تحقیق
۴-۵-۳-۲- تحلیل مسیر
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 04:40:00 ب.ظ ]
|