برازش مدل تحقیق:
در ابتدا به منظور مطالعه رابطه بین متغیرهای تحقیق و همچنین مطالعه میزان برازش مدل با یافته ها، مدل مفهومی تحقیق را ارائه کرده و بعد از آن به گزارش مدل در دو حالت استاندارد و معنی داری خواهیم پرداخت:
نمودار ۴-۷: مدل مفهومی تحقیق
نمودار ۴-۸: مدل تحقیق در حالت استاندارد
همانطور که انتظار داشته ایم، برآورد ضرایب تأثیر استاندارد شده نشان می دهد که مدل ما از ضرایب مسیر قابل قبولی برخوردار بود و با توجه به شاخص های برازش مدل، مدل مورد نظر تحقیق مورد تأیید قرار گرفته و از برازش کاملی برخوردار می باشد. نتایج به دست آمده نشان از آن دارد که نگرش شغلی تأثیر بیشتری بر روی تسهیم دانش (۴۴/۰) داشته و این میزان تأثیر بر روی رفتار شهروندی سازمانی ۲۶/۰ بوده است و همچنین رفتار شهروندی سازمانی نیز بر روی تسهیم دانش ۳۴/۰ تأثیر گذار بوده است که بعد از این مرحله به معنی داری این ضرایب پرداخته و به گزارش مدل در حالت معنی داری می پردازیم که مقادیر این آماره ها در نمودار ۴-۹- ارائه شده است:
نمودار ۴-۹: مدل تحقیق در حالت معناداری ضرایب استاندارد
همانطور که برآورد آماره های آزمون و مقایسه آنها با مقدار بحرانی جدول توزیع تی- استودنت با یک درجه آزادی (۹۶/۱ t ) نشان می دهد، آماره آزمون برای متغیرها بزرگتر از این مقدار بحرانی بوده و در نتیجه فرضیه صفر بودن ضریب تأثیر و به عبارت دیگر، فرضیه عدم اثرگذاری بین متغیر‌های نگرش شغلی و رفتار شهروندی سازمانی را در سطح احتمال خطای نوع اول ۰۵/۰ = α رد می کنیم.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شاخص‏های نیکویی برازش مدل:
در این بخش قابلیت استناد به نتایج مدل را در قالب آزمون های نیکویی برازش بررسی می نماییم. بر اساس این آزمون ها اعتبار کلی مدل برازش داده شده، آزمون شده است که جدول ۴-۱۰- نتایج شاخص‏های نیکویی برازش مدل را نشان می دهد:
جدول ۴-۱۰ : نتایج شاخص‏های برازشی مدل

شاخص یافته حد مطلوب
مقدار آماره بر درجه آزادی ۰ کمتر از ۳
شاخص GFI ۱ ۹/۰ تا ۱
شاخص AGFI ۱ ۹/۰ تا ۱
شاخص RMSEA ۰۰۰/۰ کمتر از ۰۵/۰

شاخص های برازش مدل نشان می دهد که مدل مورد استفاده در این تحقیق از برازش کاملی برخوردار بوده است.
خلاصه یافته ها در خصوص فرضیات تحقیق را می توان به صورت بندهای (الف) تا (ج) ارائه داد:
الف. نتایج آزمون فرضیه اول تحقیق: نگرش شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران تأثیر دارد.
نگرش شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان تأثیر ندارد. :H0
نگرش شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان تأثیر دارد. :H1
نتایج مدل برازش داده تحقیق نشان داد که نگرش شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران تأثیر معنی‏داری (p<0/05) دارد که آماره های به دست آمده از بین این دو متغیر در حالت استاندارد ۲۶/۰ و در حالت معنی داری ۸۳/۳ بوده است که بر این اساس فرضیه صفر مبنی بر نبود تأثیرگذاری نگرش شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان رد می شود.
ب. نتایج آزمون فرضیه دوم تحقیق: نگرش شغلی بر تسهیم دانش کارکنان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران تأثیر دارد.
نگرش شغلی بر تسهیم دانش کارکنان تأثیر ندارد. :H0
نگرش شغلی بر تسهیم دانش کارکنان تأثیر دارد. :H1
نتایج مدل برازش داده تحقیق نشان داد که نگرش شغلی بر تسهیم دانش کارکنان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران تأثیر معنی‏داری (p<0/05) دارد که آماره های به دست آمده از بین این دو متغیر در حالت استاندارد ۴۴/۰ و در حالت معنی داری ۵۹/۷ بوده است که بر این اساس فرضیه صفر مبنی بر نبود تأثیرگذاری نگرش شغلی بر تسهیم دانش کارکنان رد می شود.
ج. نتایج آزمون فرضیه سوم تحقیق: رفتار شهروندی سازمانی بر تسهیم دانش کارکنان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران تأثیر دارد.
رفتار شهروندی سازمانی بر تسهیم دانش کارکنان تأثیر ندارد. :H0

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...