فایل های دانشگاهی| ۳-۳٫ جامعه آماری – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
اسفیدانی و همکارانپژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)
۷
تحلیل عوامل اقتصادی،
اجتماعی و روانشناختی
مؤثر برتقاضای بیمه عمر در ایران
نتایج بر مبنای اطلاعات گردآوری شده نتایج نشان میدهد که تقاضای بیمه عمر طبق اطلاعات نمونه ای، رابطه ای منفی با متغیرهای سلامت انتظاری فرد، حق بیمه پرداختی، انتظارات تورمی مثبت، درجه ریسک گریزی، ارزیابی فرد از سلامت روانی خود، تمایل به ابراز اعتقادات فردی در جمع و درآمد دارد و متغیرهای اعتقاد به ارث گذاشتن، خوشبینی اقتصادی، اعتقاد به بهبود اوضاع اقتصاد ملی در آینده، سن فرد، اشتغال همسر و میزان مطالعه افراد روی تقاضای فرد برای بیمه عمر تأثیر مثبت دارد.
۱۳۹۰مهدوی و ماجدفصلنامه تحقیقات مدلسازی اقتصادی۸
تعیین عوامل مؤثر بر رشد
بازار بیمه مسئولیت محصول
یافته بر اساس نتایج پژوهش، تأثیر عامل محیط قانونی بر رشد بازار بیمه های مسئولیت بیشتر از دیگر عوامل محیطی است و در میان عناصر آمیخته بازاریابی عنصر خدمت بیشترین تأثیر را بر رشد بیمه دارد.۱۳۸۹نصیریپژوهشنامه بیمه۹
۷P از خدمات بازاریابی
در بیمه ها و خدمات بانکی
یافته به تبیین این موضوع پرداختهاند و به اهمیت بازاریابی و آموزش کارکنان در فروش بیمه ها و افزایش مشتریان پی برده اند.۲۰۱۲Kalaimani
Journal of Management
And Science
۱۰
عملکرد دلالان و واسطه
ها در ارتباط باکیفیت
خدمات ارائه شده به
مشتری
این پژوهش دلالت براین دارد که عملکرد دلالان و واسطه ها[۳۴] در ارتباط باکیفیت خدمات ارائه شده به مشتری ، بر رشد فروش و افزایش سهم بازار مؤثر است و عملکرد مثبت باعث جذب و حفظ مشتری و فروش بیشتر میگردد و میزان قابلیت لمس خدمات ، میزان پاسخ گو بودن در ارائه خدمات ، اعتماد ، دقت و درک صحیح مشتری از جمله عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات ارائه شده به مشتری میباشند.۲۰۰۸RajagopalJournal of Finance July۱۱
تاثیر اینترنت و عملکرد
بازاریابی در کشور استرالیا
جوّ اثر اینترنت را در حوزه های عملکرد بازاریابی که شامل ارتباطات بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، افزایش حجم فروش، کاهش هزینه ها، بهبود چهره تجاری و مزیت رقابتی بود، سنجیدند.۲۰۰۷
Lu, VN &
Julian
Jou Asia
Pacific
Journal of
Marketing
and Logistics
۱۲
روند بازاریابی بیمه
در اسپانیا
به تبیین این موضوع پرداخته و در تحقیق خود بازاریابی بیمه ای و محصولات ان را مورد توجه قرار داده و بر اهیم تبازاریابی محصولات و همچنین آموزش کارکنان در این زمینه تأکید نمودند.۲۰۰۶Holly McGavock
He
chartered
institute of
marketing
۱۳
بررسی میزان توجه
شرکتهای کارگزاری به
کیفیت سودآوری بالا
این مطالعه بیان میکند که سرمایه گذاران سهام شرکت های با کیفیت سودآوری بالا را نسبت به شرکت هایی که سهامشان کیفیت سود پایینی دارد ترجیح میدهند و شرکتهای کارگزاری به این ترجیحات و اولویت ها توجه کرده و تحلیل گران مالی وکارگزاران را به سوی شرکتهای کیفی سوق میدهند.
(۱۹۸۷)
۱۹۸۹)
Merton, R
Journal of
Finance
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
۳-۱٫ مقدمه
تحقیق عملی منظم، منطقی و دقیق برای دست یافتن به حقایق و دانش نو، و ارتباط آن با کل زندگی تعریف می شود. همچنین تحقیق عملی منظم، منطقی و دقیق برای حل مسائل و درک روابط بین متغیرها مطرح
میگردد(خلیلی شورینی، ۱۳۸۸، ۱۵). بر این اساس، پژوهش فرآیندی است که از طریق آن میتوان درباره ناشناختهها به جستجو پرداخت و نسبت به آنها شناخت لازم را کسب کرد. در این فرایند، از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آنها به یافته ها تحت عنوان «روششناسی» یاد میشود. و روش علمی یا روش پژوهش علمی، فرایند جستجوی منظم برای مشخصکردن یک موقعیت نامعین است(مقیمی، ۱۳۸۰، ۱۷).
در این فصل، روششناسی تحقیق حاضر تشریح و تبیین خواهد شد و در زیر به آنها اشاره شده است:
۳-۲٫ روش تحقیق
انتخاب روش تحقیق در تحقیقات به موضوع ، اهداف و ماهیت تحقیق بستگی دارد . محقق برای پاسخ به مسأله تحقیق ملزم به به کارگیری یک متدلوژی و استراتژی کلی است تا به کمک آن بتواند اطلاعات را جمع آوری و داده ها را تجزیه و تحلیل نموده و به مسأله پاسخ دهد (کیامنش،۱۳۸۲٫ص۷۵).
تحقیق حاضر از لحاظ نوع و هدف تحقیق ، با توجه به اینکه به دنبال نتایج ملموس و عملی است ، یک تحقیق کاربردی است و از منظر دیگر یک تحقیق توصیفی نیز میباشد ، چون قصد بر آن است تا برخی از متغیرهای وضع موجود را ، همان گونه که هستند گزارش نماید . تحقیق حاضر از نظر روش ، یک تحقیق زمینه یابی ( پیمایشی ) مقطعی است .
۳-۳٫ جامعه آماری
جامعه آماری عبارت است از مجموعه ای از افراد، اشیاء و … که حداقل در یک صفت مشترک باشند(کیاکجوری، ۱۳۸۹).
جامعه آماری این پژوهش : از ﻣﻴﺎن ﻗﺸﺮ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﺎن ﻓﻌﺎل در ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲﻫﺎ و ﺷﻌﺐ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲ ﺑﻴﻤﻪ پاسارگاد در استان البرز اﻧﺘﺨﺎب میگردد .با توجه به اطلاعات موجود تعداد جامعه آماری ۵۰۰ نفر میباشد.
جدول۳-۱ : تعداد جامعه آماری
ردیف
نام شهر
تعداد بازاریابان
۱
کرج
۱۴۰
۲
اشتهارد
۴۵
۳
ماهدشت
۲۴
۴
محمد شهر
۲۰
۵
مشکین دشت
۲۵
۶
کمال شهر
۲۷
۷
گرمدره
۲۰
۸
ساوجبلاغ
۳۰
۹
طالقان
۳۸
۱۰
هشتگرد
۲۵
۱۱
چهار باغ
۱۸
۱۲
کوهسار
۲۱
۱۳
نظر آباد
۱۷
۱۴
فردیس
۵۰
۳-۴٫ نمونه آماری
نمونه عبارت است از مجموعه ای از نشانهها که از یک قسمت، یک گروه یا جامعهای بزرگتر انتخاب می شود، به طوری که این مجموعه معرف کیفیات و ویژگیهای آن قسمت، گروه یا جامعه بزرگتر باشد(همان منبع).
در روش نمونه گیری تصادفی ساده هر یک از عناصر جامعه مورد نظر برای انتخاب شدن شانس مساوی دارند.در این روش افراد یا اشیای مورد نیاز از فهرست جامعه آماری که به همین منظور شماره گذاری شده است به صورت تصادفی انتخاب میشوند.در این پژوهش از آنجایی که تعداد افراد جامعه آماری خیلی زیاد نبودند ، از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است.
به منظور تعیین حجم نمونه پس از جمع آوری آمار و ارقام به دست آمده از حجم جامعه به تعداد ۵۰۰ نفر، با بهره گرفتن از جدول نمونه کرجسی و مورگان و همچنین استفاده از فرمول کوکران ، تعداد نمونه ۲۱۷ نفر از کارکنان شعب بیمه پاسارگاد استان البرز با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعیین میگردد.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 04:09:00 ب.ظ ]
|