X2/df

۰٫۹۵

۰٫۹۴

۰٫۹۹

۰٫۹۷

۰٫۰۲۶

۰٫۰۷۷

۱٫۷۸

۴-۳-۳-۱ نتیجه بدست آمده از معادلات ساختاری
همانطور که در قسمت قبلی ثابت کردیم، از آنجایی که توزیع ما نرمال تشخیص داده شد (نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنوف) با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل، همبستگی متغیرها آزمون شده است. برای بررسی رابطه علی بین متغیرهای مستقل و وابسته و تایید کل مدل از روش تحلیل مسیر استفاده شده است. تحلیل مسیر در این پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار LISREL8.5 انجام شده است. نتایج حاصل از خروجی های لیزرل نشان می دهد که نسبت مجذور کای به درجه آزادی کمتر از سه است و سایر شاخص های برازندگی برازش مدل را مورد تایید قرار می دهند. جدول زیر ضریب معناداری و نتایج فرضیه های مطرح شده را به طور خلاصه نشان می دهد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۷: نتایج فرضیه ها

فرضیه ها

استاندارد

T-VALUE

نتیجه

هوش اخلاقی بر وفاداری مشتریان بانکهای دولتی خصوصی شده ایلام تاثیر معناداری دارد.

۰٫۹۶

۹٫۰۷

تایید

هوش اخلاقی بر ارتقا هوشمند رقابتی بانکهای دولتی خصوصی شده ایلام تاثیر معناداری دارد.

۰٫۹۰

۵٫۶۷

تایید

هوشمندی رقابتی بر وفاداری مشتریانبانکهای دولتی خصوصی شده ایلام تاثیر است.

۰٫۸۵

۲٫۷۸

تایید

H1 مدعی این است که بین متغیرهای فرضیه اصلی پژوهش تاثیر معناداری وجود دارد. بر اساس جدول شماره ۴-۱۰ ضریب رگرسیون (استاندارد) بین دو متغیر تاثیر مثبت می‌باشد ، و با توجه به t بزرگتر از ۱٫۹۶ می­باشد، لذا H0رد و H1تایید می­گردد. پس می­توان نتیجه گرفت که بین متغیرهای تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری وجود دارد. از این رو فرضیه‌های پژوهش تایید است.
۴-۴ آزمون فرضیه های میانجی
در این بخش از تحقیق به تحلیل رگرسیونی چند متغیره از داده‌ها پرداخته شده است. هدف از این تحلیل مشخص نمودن سهم و تأثیر متغیرهای مستقل تحقیق در تبیین و پیش بینی تغییرات متغیر وابسته است. از این رو اگر کار اصلی علم را تبیین پدیده‌های طبیعی از طریق کشف و مطالعه روابط میان متغیرها بدانیم، در این صورت رگرسیون چند متغیری روش عمومی و اثربخشی خواهد بود که ما را در رسیدن به این مقصود یاری می‌کند.
۴-۵ اثر مستقیم، اثر غیرمستقیم و اثرکل
در بررسی رابطه دو متغیر باید تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم متغیرها بر روی هم محاسبه شود.
اثر مستقیم: بیانگر یک اثر مستقیم متغیر x بر روی متغیر y است.(β)
اثر غیر مستقیم: یک اثر غیرمستقیم متغیر x بر روی y از طریق یک متغیر پیش‌بینی کننده دیگر. رابطه بین X و Y وقتى غیر مستقیم است که X علت Z است و Z نیز به نوبه خود در Y اثر دارد.
اثر کل: اثر مستقیم + اثر غیر مستقیم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...