1. . مکارم شیرازی، ناصر و دیگران، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتاب الاسلامیه، ۱۳۶۶، ج۳، ص ۳۱٫ ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی همان،ص ۱۱۶ و جامع عباسی ، صص۳۰۸ و۳۰۷ و همین مطلب در حقوق خانواده ج ۴ ص ۴۳۵ ذکر شده است . ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی همان ، صص ۱۱۹-۱۱۶ ↑

    1. ۲٫همان ص ۱۱۸ ↑

    1. ۳٫ترجمه شرایع السلام ص ۷۲ و۲۶ و۲۵ جامع عباسی ، صص ۳۰۸ و۳۰۷ ، امامی،حسن ،همان، ج ۴ ص ۴۳۵ – میر داماد،همان، ص ۲۹۳ ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، همان ، ص ۱۱۸ و همین مطلب در کتاب ترجمه شرایع السلام ص ۷۲۸ آمده است . ↑

    1. ۲٫همان، ص ۱۱۷ ↑

    1. ۳٫ محقق میرداماد ، همان ، ص ۳۱۰ ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، همان ،ص ۱۱۷ و رساله نوین ، ج ۳ ،ص ۱۱۲ بیان شده است ↑

    1. ۲٫ محقق میرداماد،همان، ص ۲۱۲ ↑

    1. ۳٫همان صص ۳۱۳ و ۳۱۲ ↑

    1. ۱٫مجمع المسائل ، مؤسسه‌ دارالقرآن کریم ، قم ، ۱۳۶۴، دوم ، فقه اهل بیت ، عصمت حضرت آیه الله العشمی آقای حاج سید محمد رضا گلپایگانی (مدظله العالی )، ج ۲ ،ص ۱۸۳ ↑

    1. ۲٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی ،همان ،ص۱۱۷ ↑

    1. ۳٫ حسن صفائی و اسدالله امامی ،همان، صص ۴۳۶ و ۴۳۵ ↑

    1. ۱٫جامع عباسی ، همان ،ص ۳۰۸ و۳۰۷ ↑

    1. ۲٫ترجمه شرایع السلام ،همان ،صص ۷۲۴ و۷۲۳ ↑

    1. ۳٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، همان، ص ۱۱۸-جامع عباسی،همان، صص ۳۰۸ و۳۰۷ ↑

    1. ۴٫بحار الانوار ، کتابچی ، بیجا ،۱۳۷۳ ، چهارم ه علامه مجلسی ، ج ۱۰۳ ، ص ۲۳۵ ، ترجمه محقق ( نقل به مفهوم ) ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی ، همان ،ج ۴ ص ۱۱۶ ↑

    1. ۲٫ مغنیه، محمد جواد، فقه( تطبیقی ) مذاهب پنج گانه ، رسالت ، تهران ، بی تا ، ترجمه کاظم پور جوادی ، صص ۲۸۸ و ۲۱۷۱٫ امامی ، حسن،همان، ،صص ۴۳۶ و ۴۳۵ ↑

    1. ۲٫مجمع المسائل ج ۲ ص ۱۸۲ ↑

    1. ۳٫نهج الفصاحه ص ۳۰۱ ↑

    1. ۴٫رساله نوین ، ص ۸۸ (دخل و تصرف) ↑

    1. ۱٫ میرداماد ،محقق، همان، ص ۲۹۳ ↑

    1. ۲٫ گلپایگانی ،محمد رضا، رساله توضیح المسائل ، دارالقرآن الکریم ، قم ، ۱۳۸۶ ، ص ۴۱۰ ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی ، همان ، ص ۱۱۸ ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، همان ، ص ۱۱۸ – صفایی ،حسن و اسدالله امامی ، همان ،ص ۱۸۰ و ۱۷۹ -۱۷۸ ↑

    1. ۲٫میرداماد، محقق، همان، ص ۳۱۷ ↑

    1. ۳٫ محقق حلی ، شرایع الاسلام، مؤسسه‌ انتشارات و چاپ دانشگاه تهران ، ۱۳۶۲، ص ۷۲۷ و۷۲۶ ↑

    1. ۴٫فقه تطبیقی ص ۲۹۰ ↑

    1. ۱٫ تحریر الوسیله ، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی ، همان ،ص ۱۱۸- محقق حلی ، همان ،ص ۷۲۷ و ۷۲۶ ↑

    1. ۱٫ میرداماد ،محقق ،همان به نقل از وسایل الشیعه ،ص ۲۰۱ ↑

    1. ۱٫قانون اساسی جمهوری اسلامی ص ۲۶۷ ↑

    1. ۱٫ترجمه تحریر الوسیله ،همان ، ص ۱۱۵- شهید ثانی ، ترجمه و تبیین شرح لعمه دارالعلم ، قم ۱۳۸۰ سوم، مترجم علی شیروانی، ج ۲ صص ۱۱ و ۱۱۰ ↑

    1. ۲٫ عابد زاده، حسن، قانون ازدواج و طلاق ،مؤسسه‌ فرهنگی عابد زاده ،تهران ۱۳۷۴ ،ص ۲۵ ↑

    1. ۳٫شرایع السلام،همان صص ۷۳۴-۷۳۲ و۷۲۶ ↑

    1. ۴٫سوره طلاق آیه ۱ ↑

    1. ۱٫ قریشی ، سید علی اکبر تفسیر احسن الحدیث ، دانشگاه پیام نور ، تهران، ۱۳۷۱، ج ۱۱ ،ص ۲۰۵ -۲۰۳ ↑

    1. ۲٫رساله نجاه العباد، ص ۳۸۲ ↑

    1. ۳٫ میرداماد ، محقق،همان، ص ۳۰۲ و۳۰۱ ↑

    1. ۴٫ترجمه شرایع السلام،همان، صص ۷۲۱ و ۷۲۰ -رساله نجاه العباد ص ۳۸۲ ↑

    1. ۱٫ میرداماد ، محقق،همان، ص ۳۰۲ ↑

    1. ۲٫ شهید ثانی،همان،ص ۱۰۷ ↑

    1. ۳٫روضه المتقین ج ۹ ص ۷۷ (ترجمه تحقق ) ↑

    1. ۴٫شرایع السلام ،همان ،صص ۷۲۲ و ۷۲۱ ↑

    1. ۱٫مجمع المسائل، ج ۲ ،ص ۱۸ ↑

    1. ۲٫قانون اساسی جمهوری اسلامی ،ص ۲۶۸ ↑

    1. ۳٫ صفائی ،حسن، و اسدالله امامی، همان صص ۱۸۷ و ۱۸۶ ↑

    1. ۱٫ صدیق اورعی ،غلامرضا ،تمکین بانو ،ریاست شوهر از دیدگاه قانون مدنی ( جامعه) ، تهران سفیر صبح،۱۳۸۰،ص ۱۲۵ ↑

    1. ۱٫ صدیق اورعی ،غلامرضا ،همان ، ص ۱۳۰ ↑

    1. ۱٫صدیق اورعی ،غلامرضا ،همان ، ص ۱۳۳ ↑

    1. ۱٫ صفائی، حسن ، اسدالله امامی ،همان، ص ۴۳۰ ↑

    1. ۲٫ مصطفوی ،حسن ، زناشویی از نظر قرآن مجید و احادیث معتبر ،گلی ،تهران ۱۳۷۸ ، اول ، ص ۹۰ به نقل از مسند احمد ↑

    1. ۱٫ترجمه شرایع السلام،همان، ص ۷۷۵ ↑

    1. ۲٫ قاضی ، حسن ، ازدواج دائم و موقت و صیغه ۱۳۸۰ ، ،صص ۱۷۹-۱۷۷ ↑

    1. ۳٫ دستغیب ،سید محمد هاشم ،آیین زندگی ، بینا ، بی جا ، بی تا ، ج ۲ ص ۳۹ ↑

    1. ۴٫همان ، ج ۲ ص ۳۹ ↑

    1. ۵٫زناشوئی از نظر قرآن مجید و احادیث معتبر ص ۸۷ ب نقل از سنن الترمزی ↑

    1. ۱٫ الطبرسی ،الشیخ الخلیل رضی الدین ابن نصر الحسن بن الفضل ، ترجمه مکارم الاخلاق ، ترجمه سید ابراهیم میر باقری ، بی جا ، بی تا ، ص ۴۱۰ ↑

    1. ۲٫ بهبودی ،محمد باقر، گزیده تهذیب ، کویر ، بی جا ، ۱۳۷۰ ، اول ، ج ۴ ، ص ۲۹۰ ↑

    1. ۳٫مجمع المسائل ، همان ،ص ۱۸۲ ↑

    1. ۱٫ خامنه ای ،سید محمد، حقوق زن ، تک ، بی جا ، ۱۳۶۸ ص ۱۰۰-۹۸،نوری همدانی ، آیت الله ، جایگاه بانوان در اسلام مهدی موعود ، بی جا ، ۱۳۸۳ ، دوم ، ص ۶۰۰ ↑

    1. ۲٫ازدواج دائم ، مجدد و موقت ، بی تا ،بی جا ،ص ۱۸۲ ↑

    1. ۱٫همان، صص ۱۷۹-۱۷۷ ↑

    1. ۲٫قانون اساسی جمهوری اسلامی ص ۳۶۷ ↑

    1. ۳٫ترجمه مکارم الاخلاق ص ۴۱۴ ↑

    1. ۴٫سیمای زن در آیینه فقه شیعه ص ۱۳۸ به نقل از وسایل الشیعه ↑

    1. ۵٫حقوق زن ، صص ۹۷-۹۲ (تلخیص ) ↑

    1. ۱٫همان ص ۹۷-۹۲ ↑

    1. ۲٫حقوق زن صص ۹۷-۹۵(دخل و تصرف ) ↑

    1. ۳٫روضه المتقین ج ۱ ص ۱۳۱- ترجمه محقق (نقل به مفهوم ) ↑

    1. ۱٫حضانت و نفقه ص ۱۶۸ ↑

    1. ۲٫ترجمه شرایع حلی ص ۷۳۰و خانواده در قرآن ص ۱۱۲ (با دخل و تصرف ) ↑

    1. ۳٫جامع عباسی ص ۲۰۰ ↑

    1. ۴٫ترجمه تبصره المتعلمین صص ۵۵۳ و ۵۵۴ با دخل و تصرف ↑

    1. ۵٫قانون اساسی جمهوری اسلامی ص۲۶۷ ↑

    1. ۶٫ میرداماد، محقق،همان، ص ۲۹۷ ↑

    1. ۱٫ الهامی نیا ، علی اصغر ، فقه خانواده ،زمزم ، ۱۳۸۳ ، ص ۱۳۶ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...