(‏۴‑۱۶)
با بهره گرفتن از این مدل رگرسیونی، هر مقدار مدنظر، از استمرار تعهد را می‌توان با بهره گرفتن از متغیر رضایتمندی از برند پیش‌بینی کرد. همچنین ضریب تعیین این مدل ۵۵۵/۰ می‌باشد یعنی با بهره گرفتن از رابطه رگرسیونی فوق ۵/۵۵ درصد از تغییرات را می‌توان توجیه کرد.
در ادامه بررسی می‌کنیم که آیا مدل رگرسیونی ارائه‌شده در فوق مناسب است یا خیر، بدین منظور از جدول تجزیه واریانس که با نرم‌افزار SPSS به‌دست‌آمده است استفاده می‌کنیم.
در جدول (۴-۲۳) فرضیات زیر آزمون می‌شوند:
فرض  : مدل رگرسیون خطی برازش داده‌شده، معنی‌دار نیست.
فرض  : مدل رگرسیون خطی برازش داده‌شده، معنی‌دار است.
اگر سطح معنی‌داری از ۰۵/۰ کمتر باشد، نتیجه می‌گیریم فرض مقابل تأیید می‌شود و مدل رگرسیون خطی برازش داده‌شده معنی‌دار است.
همان‌طور که در جدول (۴-۲۳) مشاهده می‌کنیم، سطح معنی‌داری ۰۰۰/۰ است و از ۰۵/۰ کمتر است؛ بنابراین با اطمینان ۹۵ درصد می‌توان گفت مدل رگرسیونی ارائه‌شده در رابطه فوق ازنظر آماری معنادار است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ‏۴‑۲۳: جدول تجزیه واریانس فرضیه هشتم

منبع تغییرات مجموع مربعات درجه آزادی میانگین مربعات آماره F سطح معنی‌داری
رگرسیون ۵۰۳/۱۴۷ ۱ ۵۰۳/۱۴۷ ۶۶۳/۴۷۶ ۰۰۰/۰
خطا ۲۱۰/۱۱۸ ۳۸۲ ۳۰۹/۰
مجموع ۷۱۳/۲۶۵ ۳۸۳  

فرضیه نهم: تعهد به برند بر محرک تعهد، تأثیر مثبت و معناداری دارد.
برای آزمون این فرضیه، با بهره گرفتن از رگرسیون خطی ساده، بررسی می‌کنیم که آیا ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل تعهد برند و متغیر وابسته محرک تعهد مثبت است یا خیر.
آزمون دوربین واتسون
برای انجام رگرسیون باید همواره خطاها مستقل باشند، به‌منظور بررسی استقلال خطاها از آماره دوربین واتسون استفاده می‌کنیم و فرضیات زیر مورد آزمون قرار می‌گیرد:
فرض  : خطاها مستقل نیستند.
فرض  : خطاها مستقل هستند.
اگر مقدار آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ باشد فرض  پذیرفته می‌شود و نتیجه می‌گیریم خطاها مستقل هستند.
در مدل کلی مقدار آماره دوربین واتسون ۲۹۵/۲ است، چون مقدار این آماره بین ۵/۱ تا ۵/۲ می‌باشد نتیجه می‌گیریم که میان خطاها استقلال وجود دارد و می‌توانیم از رگرسیون استفاده کنیم.
معادله ساختاری
مدل رگرسیونی به‌صورت زیر می‌باشد:
اگر متغیر مستقل تعهد به برند را با  و متغیر محرک تعهد را با  نمایش دهیم، مدل رگرسیونی زیر را داریم:
(‏۴‑۱۷)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...