کمتر از ۵/۰

۰۵۵/۰

قابل قبول

NNFI

تطبیقی

ندارد

بزرگتر از ۹/۰

۸۷/۰

برازش ضعیف

RFI

تطبیقی

بین ۰ و ۱

بزرگتر از ۹/۰

۸۲/۰

برازش ضعیف

آماره N بحرانی
CN

کفایت حجم نمونه

ندارد

برای مدل های مختلف متفاوت است

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲۸۹

حجم نمونه ۳۱۷ و بزرگتر بود، پس
قابل است

منبع: یافته های پژوهش
فصل پنچم:
نتیجه گیری وپیشنهادات
۵-۱-مقدمه
مهمترین بخش یک پایان نامه، فصل مربوط به نتیجه گیری و بحث پیرامون نتایج به دست آمده پژوهش می‌باشد. چون هدف از انجام پژوهش وکلیه مراحلی که دریک پایان نامه بایدطی کرد، ارائه نتایجی است که درمورد فرضیه های پژوهش به دست آمده است. دراین بخش ابتدا به بررسی و تفسیر نتایج اطلاعات دموگرافیک و سپس به بحث و بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته می شود. درپایان بعد از ذکر پیشنهادات پژوهشی واجرایی درخصوص موضوع مورد بحث، محدودیتهای پژوهش ارائه می‌شود. یافته‌های نهای و پیشنهادات، علاوه بر اینکه از نظر کاربردی نمودن پژوهش وکمک به حل مسئله موجود اهمیت دارد. همچنین در ایجاد و تقویت انگیزه پژوهشگران، هموار نمودن راه برای پژوهشهای بعدی کاملا موثر است. در این تحقیق تلاش شد با بررسی کارآفرینی استراتژیک و مزیت رقابتی بر عملکرد سزمانی و ابعاد آن در شرکت‌های صنعتی شهرستان کرمانشاه نکات مبهم و مرتبط بین این سه متغیر را یافته و به تعریف رابطه بین آنها بپردازیم. در پایان هر فعالیت پژوهشی، محقق پس از آزمون فرضیه‌های تحقیق، می‌بایستی نتایج کاری که انجام داده است، را ارائه نماید. نتایج حاصل از فرضیه‌ها نیز پایه‌هایی هستند که پیشنهادات تحقیق بر اساس آن شکل می‌گیرند. بنابراین یکی از قسمت‌های مهم تحقیق که در واقع می‌تواند راهی برای تبدیل نظریه‌های بیان شده به عمل باشد (برای کاربرد آن در حال و آینده)، نتیجه گیری‌هایی می‌باشد که بطور صحیح و با ارائه پیشنهادات مرتبط و مناسب برای جامعه مورد مطالعه بیان شود. نتیجه ­گیری‌هایی که بر اساس تحلیل‌های صحیح شکل می‌گیرد، می‌تواند برخی مشکلات موجود بر سر راه سازمان را برطرف نماید (جزو اهداف تحقیق می‌باشد و تحقیق به آن منظور طراحی شده است).
در فصل حاضر براساس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها که در فصل چهارم به تفصیل بیان شد، در پی پاسخگویی به سؤال‌های پژوهش خواهیم بود. بدین منظور ابتدا چهارچوب کلی تحقیق را مرور می‌کنیم. سپس با مروری مختصر بر یافته‌های پژوهش در فصل چهارم به بحث در خصوص سؤال‌ها و فرضیه‌های تحقیق می‌پردازیم. در نهایت براساس نتایج حاصل، پیشنهادهای پژوهش و محدودیت‌هایی که پژوهشگر طی مراحل مختلف انجام تحقیق با آنها مواجه بوده مطرح خواهد شد.
۵-۲-مرور بر فصل های پنج گانه پژوهش:

  • در فصل اول تحت عنوان کلیات پژوهش، پس از بیان مسئله به تشریح، اهمیت و ضرورت مفهومی و کاربردی پژوهش پرداخته شد، سپس سوالات، اهداف پژوهش شکل گرفتند و در نهایت ضمن تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر، مستقل و وابسته پژوهش معرفی شد.
  • در فصل دو نیز ابتدا پیشینیه نظریه پژوهش که شامل تعریف متغیر ها و مفهوم سازی اولیه، سابقه مطالعاتی، ابعاد، ویژگی‌ها، مدل و نظریه های مرتبط با دو متغیر های پژوهش مورد برسی قرار گرفت سپس به پژوهش های خارجی و داخلی مرتبط با این پژوهش مطالعه اشاره شد و جمع بندی گردید. در بخش پایانی این فصل نیز رویه کلیه پژوهش در قالب چهارچوب مدل مفهومی ترسیم گردید.
  • در فصل سوم به روش شناسی پژوهش پرداخته شد. به این منظور روش های پژوهشی استفاده شده، تبین و توصیف جامعه و نمنه آمار، روش ها و ابزار گرداوری اطلاعات از نمونه آماری، سنجش و تاید روایی و پایایی ابزار سنجش، روش تجزیه و تحلیل داده ها و ستون آماری مورد استفاده، ارائه شدند.
  • در فصل چهارم که شامل تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی در بخش های آماری و توصیفی به بررسی وضعیت موجود متغیر ها، ترسم جداول، نمودارها و شاخص‌های مربوطه ارائه و میانگین انحراف معیار متغیرها صورت گرفت. دربخش آمار استنباطی آزمون‌های، کلموگروف_اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن و معادلات ساختاری صورت گرفت.
  • فصل پنجم در این فصل نیز به جمع بندی مطالب فوق پرداخته می‌شود و در ادامه نتایج و یافته‌های مطالعه در ارتباط با فرضیه های پژوهش، محدودیت های انجام انجام گرفته در پژوهش و پیشنهادات کاربردی در ارتباط با آن بیان می‌شود.

۵-۳- تفسیرنتایج آمار توصیفی و استنباطی

  • براساس جنسیت پاسخ دهندگان از کل نمونه ۳۱۷ نفری، ۲۳۰ نفر معادل (۵/۷۲)درصد از پاسخگویان مرد و۸۷ نفر معادل (۵/۲۸)درصد زن هستند.
  • براساس سن پاسخ دهندگان بیشترین فراوانی مربوط مربوط به رده سنی۳۱-۴۰سال با ۱۰۵نفرمعادل(۲/۳۳)درصدو به کمترین فراوانی مربوط به رده سنی ۵۰ سال به بالا با۶۰ نفر معادل (۹/۱۸۹) درصد بوده است.
  • براساس سطح تحصیلات پاسخ دهندگان از کل نمونه۳۱۷ نفری، ۸۰ نفر معادل (۳/۲۵) درصد از پاسخگویان مدرک دیپلم، ۷۱ نفر معادل (۴/۲۲) درصد از پاسخگویان کاردانی، ۱۱۵نفر معادل (۳/۳۶) درصد کارشناسی، ۴۷ نفر معادل (۸/۱۴) درصد کارشناسی ارشد و ۴نفر معادل (۲/۱) درصد دارای مدرک دکتری بودند.
  • براساس سابقه خدمت پاسخ دهندگان بیشترین فراوانی مربوط به ۱۰-۵ سال با ۹۴ نفرمعادل(۷/۲۹) درصدوکمترین فراوانی مربوط به سابقه خدمت ۱۶-۲۰ سال با ۵۰ نفرمعادل (۸/۱۵) درصدبوده است.
  • تعداد مدیران ارشد ۶۰ نفر، مدیران میانی ۹۰ نفر و مدیران عملیاتی ۱۶۷ نفر گزارش شده است.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...