مقالات و پایان نامه ها – – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
-
-
- در مطالعاتی که در سال ۲۰۱۰ توسط ایساک نگیوگی[۴۸]، رونا جونسین[۴۹] و پیتر ایردیلی[۵۰] انجام شده است. این مطالعه به بررسی قابلیت های ارتباطی برای ارزیابی تولید و ابداع در SMEs[51] می پردازد. هدف این تحقیق بررسی قابلیت های ارتباطی که توسط عرضهکنندگان کوجک و متوسط در روابط با مشتریان بیشتر توسعه پیدا کردند میباشد و از اهداف دیگر آن به بررسی تاثیرات این قابلیت های ارتباطی روی ارزش تولید و ابداع اشاره کرد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که ممکن است مجموعه شناخته شده قابلیت های ارتباطی توسط عرضهکنندگان کوچک و متوسط برای اینکه این امکان را به آن ها بدهد تا درباره نوآوری اطلاع رسانی کنند و از آن حمایت کنند و نیز به منظور ایجاد ارزش در نظر مشتریان کنونی و احتمالشان ابتکارات را به مرحله اجرا درآورند و برای بالابردن همزمان موقعیتشان به عنوان عرضهکنندگان ارجح و پسندیده به کار گرفته باشند و این تحقیق جزو اولین پژوهشهایی است که یک معیار مفهومی و مشارکت تجربی مربوط به قابلیت های ارتباطی و نیز ارزش تولید و ابداع عرضهکنندگان کوچک متوسط را مطرح می کند.
-
-
- طبق مطالعه ای که توسط الیساندرو پاگانو[۵۲]، در سال ۲۰۰۹ صورت گرفته، در مقالهای تحت عنوان «تاثیر قابلیت های ارتباطی در سازماندهی فعالیتهای منابع بین المللی». هدف اصلی از این تحقیق ارزیابی مفهوم ابعاد درونی سازمانی به منظور سنجش قابلیت های ارتباطی است و بیشتر روی موضوع مکانیسمهای درونی برای فعالیتهای بین المللی تمرکز می کند. بررسی صورت گرفته در این تحقیق نشان میدهد که در بسیاری از موارد تحقیق روی پیشرفت قابلیت های ارتباطی توسط MNC در محدوده فعالیتهای بین المللی نشان داده شده است.
-
- در سال ۲۰۰۴ مطالعه ای توسط لنگراک و همکاران[۵۳] در مورد رابطه بین بازارگرایی و عملکرد با توجه به نقش فعالیتهای پیش از توسعه محصول جدید انجام شد که در این تحقیق با بهره گرفتن از اطلاعات ۱۲۶ شرکت هلندی روابط ساختاری بین بازارگرایی، تبحر در فعالیتهای پیش از توسعه عملکرد محصول جدید و عملکرد سازمانی را بررسی می نماید که نتایج این تحقیق نشان میدهد که بازارگرایی رابطه مثبتی با تبخر در برنامه ریزی راهبردی، خلق ایده و کشف آن دارد. برنامه ریزی راهبردی و خلق ایده ها با عملکرد محصول جدید رابطه مثبت دارد و عملکرد محصول جدید نیز به نوبه خود رابطه مثبتی با عملکرد سازمانی دارد.
-
- در پژوهشی که در سال ۲۰۰۳ توسط مایدیو[۵۴] با عنوان «بازارگرایی و عملکرد تجاری واحدهای کسب و کار» بیان شد که از بازارگرایی میتوان به عنوان راهبرد سازمان برای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار، مبتنی بر تولید و استفاده از نوآوری بهره جست. مطالعات نشان داد شرکتهای بیمهی که هنوز محصول محورند فاقد ارتباط نزدیک با مشتریان هستند، در حالی که شرکتهای موفق بیمه تمرکز خود را به نیازهای بازار تغییر داده اند و اقدام به کسب اطلاعات در مورد مشتری کرده و از پژوهشهای بازار برای ایجاد ایده به منظور طراحی محصولات جدید استفاده میکنند.
-
- بر اساس مطالعه ای که میلان[۵۵]، در سال ۲۰۰۲ ، با عنوان «بازارگرایی در خدمات» صورت گرفته است. بیان شد که همزمان با رشد و توسعه اقتصادی، بخش خدمات نیز گسترش مییابد و لذا نیاز مشتریان به خدمات رو به افزایش است. نتایج حاصله نشان از آن دارد که ارتباط مثبت بین رضایتمندی مصرف کنندگان و بازارگرایی وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که استفاده از علم بازارگرایی در بخش خدمات، سازمانها را در امر بهره برداری از مزایای مهم داخلی سازمان یاری میدهد.
-
- در سال ۲۰۰۱ مازار [۵۶]در پژوهشی با عنوان «اثرات بازارگرایی بر اثربخشی و کارایی» چنین بیان شد که بین بازارگرایی و معیارهای اثربخشی ( مانند کیفیت خدمات و معیارهای کارایی هزینه مانند بهره وری) رابطه مثبتی برقرار است. همچنین عملکرد تجاری و سوددهی با اثربخشی و کارایی هزینه مرتبط است. نتایج حاصله نشانگر آن است که بازارگرایی بر اثربخشی در کشورهای در حال توسعه (مانند لهستان) و سپس بر کشورهای توسعه یافته (مانند فنلاند) تاثیر بیشتری دارد. در این پژوهش از مقیاسهای MIKTOR و SERVQUAL استفاده شده است.
-
- تحقیقی که توسط کایناک و آرابلائز[۵۷] در سال ۲۰۰۰ انجام شد، که پژوهشی پیمایشی بود که در مورد مدیران کلمبیای که نشان میداد که روندهای بازار همواره در کلمبیا تغییر میکنند و اینکه دیدگاه بسیار مثبتی در مورد بازارگرایی در کشورهای توسعه یافته امریکای لاتین وجود دارد و مفهوم بازاریابی و بازارگرایی به تمامی قسمت ها در شرکتهای بررسی شده نفوذ پیدا کردهاست.
- سین و همکاران[۵۸] ۲۰۰۵ در یک مطالعه، ارتباط بین بازارگرایی و عملکرد کسب و کار را در صنعت هتلداری هنگ کنگ (۶۳ هتل) بررسی کرده اند. یافته های این مطالعه حاکی از وجود رابطه معنیدار و مثبت بین بازارگرایی و عملکرد بازاریابی و مالی هتل میباشد. در مطالعه سین و همکاران (۲۰۰۵) به منظور سنجش بازارگرایی از مقیاس نارور و سلاتر (۱۹۹۰) و به منظور سنجش عملکرد کسب و کار از هفت شاخص و در قالب دو دسته عملکرد بازاریابی و عملکرد مالی استفاده شده است. عملکرد بازاریابی شامل: بازگشت مشتری، رضایت مشتری و اعتماد. عملکرد مالی شامل: بازگشت سرمایه (ROI)، بازگشت فروش (ROS)، رشد فروش و سهم بازار.
چنگ و همکاران [۵۹](۱۹۹۹) در یک مطالعه تجربی به بررسی اثر بازارگرایی بر اثربخشی عملیاتی و کارایی هزینه و نیز اثر این دو مؤلفه بر عملکرد کسب و کار پرداختهاند. بازارگرایی منجر به اثربخشی عملیاتی و کارایی هزینه می شود و آن ها هم به نوبه خود اثر مثبتی بر عملکرد کسب و کار مانند سودآوری دارند. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که بازارگرایی با شاخص های اثربخشی مانند کیفیت خدمات و سطح عمومی خدمت به مشتری رابطه مثبتی دارد. همچنین بازارگرایی اثر مثبتی بر شاخص های کارایی هزینه مانند بهره وری و فروش سرانه کارکنان دارد. در ضمن شاخص های سودآوری از ارتباطی قوی با اثربخشی عملیاتی و کارایی هزینه
-
- – Haset ↑
-
- – Augusto and Coelho ↑
-
- – Kakess ↑
-
- – Golden ↑
-
- – Porter ↑
-
- – Chen and Miller ↑
-
- – Market orientation ↑
-
- – Behavioral component ↑
-
- – Customer orientation ↑
-
- – Competitor orientation ↑
-
- – Inter functional coordination ↑
-
- – Decision criteria ↑
-
- – Long- term focus ↑
-
- – Profitability ↑
-
- – Deshpande ↑
-
- – Day and Wensly ↑
-
- – Johnson ↑
-
- – Cadogan and Diamantopoulos ↑
-
- – Panigyrakis & Theodoridis ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 03:47:00 ب.ظ ]
|