بحث و جمع بندی
۵-۳-۱- تبیین مدل نهایی تحقیق
پس انجام مصاحبه با خبرگان و استخراج گزاره‌های و سپس استخراج پرسش‌نامه و تحلیل نتایج آن مدل مفهومی اولیه پژوهش کم و بیش به اثبات رسید
مولفه‌ی:
تاثیر سیاست‌های مناسب بر توسعه‌ی فناوری اطلاعات
مولفه‌ی:
تاثیر (بازخورد) توسعه‌ی کارآفرینی بر سیاست‌های مناسب
مولفه‌ی:
تاثیر توسعه‌ی فناوری اطلاعات بر توسعه‌ی کارآفرینی
شکل ‏۵‑۱- مدل مفهومی نهایی پژوهش
همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد در این مدل برای بهینه‌ نمودن سیاست‌ها؛ بازخوردی نیز از وضعیت توسعه‌ی کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است. که بدین منظور ضروری است ضمن تدوین شاخص‌های توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات نسبت به پایش مداوم موضوع اقدام کرد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

از طرفی طول عمر فناوری‌های نوین نظیر فناوری اطلاعات بسیار پایین بوده و این فناوری روزانه درحال پیشرفت و بهبود است؛ لذا باید فرایند تصویب و ابلاغ سیاست‌های مناسب توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات کاهش یابد. بدین منظور ضرروی است سیاست‌های مناسب که بسته به نوع آن توسط مجلس؛ دولت و یا دستگاه اجرایی خاصی تصویب و ابلاغ می‌شود؛ دارای فرایند کوتاهی و غیر زمانبری باشد؛ هم‌چنین در این سیاست‌ها زمان‌بندی‌های مناسبی جهت بازبینی و تدوین سیاست‌های جدید منظور شود.
لذا با جمع‌بندی مطالب فوق و با توجه به مدل پیشنهادی انجام دو موضوع زیر ضروری است:
تدوین شاخص‌های اندازه‌گیری توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات
کوتاه نمودن فرایند تصویب و ابلاغ سیاست‌های مناسب توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات با توجه به طول عمر فناوری
پیشنهادهای تحقیق بر اساس مبانی نظری، سوال‌ها و فرضیه‌های تحقیق
با توجه به نتایج و یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل مولفه‌های پژوهش و نتیجه ­گیری‌­های مولفه‌ها، پیشنهادهای زیر ارائه شده است:
۵-۴-۱- پیشنهادهای کاربردی
به منظور توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات مواردی هستند که اجتناب ناپذیر هستند و باید هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود، که زیرساخت‌های توسعه‌ی فناوری اطلاعات از این قبلی هستند؛ لذا ضروری است دولت هر چه‌ سریع‌تر نسبت به موارد زیر اقدام نماید.
ایجاد و توسعه‌ی شبکه‌ی یکپارچه، امن و پایدار (شبکه‌ی ملی اطلاعات)
ایجاد و توسعه‌ی مراکز داده امن داخلی
توسعه‌ی دسترسی پرسرعت آحاد مردم و کسب‌وکارها به شبکه
۵-۴-۲- پیشنهادهای سیاست‌گذاری
نتیجه‌ی این پژوهش منجر به پیشنهاد مجموعه‌یی از سیاست‌هایی مناسب جهت توسعه‌ی کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات شده است؛ که ضروری است دولت نسبت به تصویب و ابلاغ آن از طریق مجاری قانونی اقدام نماید. هم‌چنین ضروری است با توجه به طول عمر فناوری‌های نوین نظیر فناوری اطلاعات فرایند تصویب و ابلاغ این سیاست‌ها به حداقل ممکن کاهش یافته و الزامات مناسب جهت بازبینی و توسعه‌ی مداوم این سیاست‌ها منظور شود.
۵-۴-۳- پیشنهادها جهت پژوهش‌های آینده
در این زمینه در پژوهش‌های آتی، پژوهش‌گران می­توانند، با در نظر گرفتن پژوهش حاضر در خصوصی موارد زیر اقدام نمایند:
تاثیر توسعه‌ی دولت الکترونیکی در توسعه‌ی کارآفرینی
تاثیر ایجاد پرتال ملی کشور در توسعه‌ی کارآفرینی
تدوین شاخص‌های اندازه‌گیری توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور
منابع
منابع فارسی
آقاجانی، علی اکبر (۱۳۸۶). ارائه‌ الگویی یکپارچه از عوامل موثر فناوری اطلاعات در انجام فعالیت‌های کارآفرینانه. کنفرانس ملی کارآفرینی، خلاقیت و سازمان‌های آینده. تهران.
احمدپور داریانی، محمود؛ (۱۳۸۷). کارآفرینی؛ تعاریف، نظریات و الگوها. (ویرایش اول). تهران: انتشارات جاجرمی.
احمدپور داریانی، محمود؛ مقیمی، سیدمحمد (۱۳۸۷). مبانی کارآفرینی. (ویرایش اول). تهران: انتشارات فراندیش.
اکبری، مهناز (۱۳۸۹)، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه‌ی کارآفرینی. تهران.
بابگلی، ایمان؛ خانلرزاده، فاطمه (۱۳۸۹). موانع رشد و توسعه‌ی تجارت الکترونیکی در ایران. اولین همایش ملی و چهارمین همایش مؤسسه آموزش عالی خاوران، فناوری‌های نوین در علوم مهندسی، مشهد اردیبهشت ۱۳۸۹
بازرگان، عباس (۱۳۸۷). مقدمه‌یی بر روش‌های تحقیق کیفی و آمیخته. رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: نشر دیدار.
بسامی، جلال (۱۳۸۸). اینترنت و فناوری اطلاعات و کارآفرینی. تهران.
جعفری مقدم، سعید (۱۳۸۸). «سیاست‌گذاری توسعه‌ی کارآفرینی». تهران : دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران.
حجازی، سید علی‌رضا (۱۳۸۳). مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی. تهران: پژوهش‌یار، فصلنامه علمی و خبری مرکز اطلاع رسانی و انفورماتیک. ویژه‌نامه‌ی مدیریت دانش و اطلاع رسانی، (شماره ۳۵)، پاییز ۱۳۸۳، ۲۹-۲۴
خالصی، مجتبی. (۱۳۸۸)، «سیاست‌گذاری کارآفرینی»،. تهران: جزوه آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران.
خلیفه سلطانی، حشمت (۱۳۸۷). نقش دولت الکترونیکی در کارآفرینی. کنفرانس ملی کارآفرینی، خلاقیت و سازمان‌های آینده. تهران.
داوری، علی؛ رضایی کلیدبری، حمیدرضا (۱۳۸۵). نقش دولت و خط مشی‌های دولتی در توسعه کارآفرینی. فصل‌نامه‌ی علوم مدیریت ایران، انجمن علوم مدیریت ایران. (شماره ۲) ص ۹-۱۲۹
دیانی، محمدحسین (۱۳۶۹)، «روش‌های تحقیق در کتابداری». تهران: مرکز نشر دانشگاهی،
رضایی میرقائد، محسن؛ مبینی دهکردی، علی (۱۳۸۵). ایران آینده در افق چشم‌انداز، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات.
ریاضی، عبدالمجید و همکاران (۱۳۸۷). «سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور». تهران: معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
طباطباییان، سید حبیب الله (۱۳۸۷). «جایگاه سیاست‌گذاری فناوری‌های پیشرفته در کشور»؛ تهران: دانشگاه علامه طباطبایی
فتحیان، محمد؛ خنجری، ملیحه (۱۳۸۶). توسعه‌ی کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر دورکاری. اولین همایش کارآفرینی دیجیتالی. تهران
فتحیان محمد؛ مهدوی نور، حاتم (۱۳۸۷). «مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات»، تهران: دانشگاه علم و صنعت ایران، چاپ ششم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...