تلاش برای عالی بودن

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

 

۷۸/۰

 
 

نظم و سازماندهی

 

۸۳/۰

 
 

ادراک فشار از سوی والدین

 

۸۶/۰

 
 

هدفمندی

 

۷۵/۰

 
 

تعیین استانداردهای سطح بالا برای دیگران

 

۷۹/۰

 
 

کل مجموعه

 

۹۲/۰

 

۳-۵-۴- مقیاس خودکارآمدی عمومی:
این مقیاس برای اندازه گیری خودکارآمدی که اختصاص به موقعیت خاصی از رفتار نداشته باشد، ساخته شده است و میزان کارآمدی و قابلیت اعتماد به توانایی خود را می سنجد.این مقیاس سه عامل اصلی گرایش به آغازگری رفتار، تمایل به تکمیل رفتار و پافشاری در انجام تکالیف درصورت ناکامی را اندازه گیری می کند(اسماعیلی فر، ۱۳۹۰).شامل ۲۳ ماده است که ۱۷ ماده آن اختصاص به خودکارآمدی عمومی و ۶ ماده دیگر آن مربوط به تجربیات خودکارآمدی در موقعیت های اجتماعی است.در این پژوهش از مقیاس ۱۷ ماده ای خودکارآمدی عمومی شرر و مادوکس(۱۹۸۲) استفاده شده است.
ضریب قابلیت اعتماد از طریق آلفای کرونباخ برای خرده مقیاس خودکارآمدی عمومی و خودکارآمدی اجتماعی به ترتیب ۸۶/۰ و ۷۱/۰ به دست آمده است. براتی (۱۳۷۶) جهت بررسی مقیاس از روش دو نیمه کردن استفاده کرد که ضریب اعتماد آزمون از طریق روش اسپیرمن و براون با طول ۷۶/۰ و با طول نابرابر ۷۶/۰ و از روش دو نیمه کردن گاتمن برابر ۷۶/۰ به دست آمد. آلفای کرونباخ آن را ۷۶/۰ گزارش کردند و نمره گذاری این مقیاس براساس مقیاس پنج درجه­ای لیکرت است. بهادری خسروشاهی و هاشمی (۱۳۹۱) نیز در پژوهش خود آلفای کرونباخ این مقیاس را ۸۱/۰ گزارش کردند(بهادری خسروشاهی،۱۳۹۱).
نمره گذاری این مقیاس بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت است.نمره دهی آن از چپ به راست و نمرات ۱ تا ۵ به گزینه ها تعلق دارد به غیر از گزینه های ۱، ۳، ۸، ۹، ۱۳ و ۱۵ که از راست به چپ نمره داده می شود.
۳-۶- روش اجرای پژوهش
برای اجرای پرسشنامه های پژوهش، پس از جلب همکاری آزمودنی ها برای شرکت در پژوهش، پرسشنامه ها در اختیار آن ها قرار گرفت.پرسشنامه ها به ترتیب شامل پرسشنامه مشخصات عمومی، پرسشنامه اضطراب اجتماعی، پرسشنامه ویژگی های شخصیتی، پرسشنامه کمال گرایی و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی بودند.پرسشنامه مشخصات عمومی شامل: سن، جنس، رشته تحصیلی، دانشکده، معدل و بومی-غیر بومی بود.همراه هر پرسشنامه دستورالعملی برای تکمیل آن وجود داشت.ابتدا دستورالعمل هر پرسشنامه برای آزمودنی ها توضیح داده می شد و از آن ها خواسته می شد ضمن مطالعه مجدد دستورالعمل ها، با دقت و صداقت به پرسشنامه ها پاسخ گویند.
۳-۷- روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها
برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از آماره های توصیفی شامل (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی شامل (آزمون معناداری همبستگی، آزمون t برای مقایسه میانگین ها و تحلیل رگرسیون گام به گام ) استفاده شد.
فصل چهارم:
یافته های پژوهش
۴-۱- مقدمه:
در این فصل نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات در دو بخش توصیفی و استنباطی ارائه می گردد. در بخش توصیفی، میانگین ، انحراف استاندارد و نمودارها ارائه می گردد و در بخش استنباطی، نتایج آزمون معناداری همبستگی، تحلیل رگرسیون و آزمون t ارائه می گردد. در بخش یافته های جانبی این فصل،نتایج آزمون تحلیل واریانس در خصوص مقایسه دانشکده ها گزارش می شود.
۴-۲- داده های توصیفی
جدول ۴-۱: میانگین و انحراف استاندارد نمرات اضطراب اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر

 

متغیر

 

گروه ها

 

تعداد

 

میانگین

 

انحراف استاندارد

 

حداقل نمره

 

حداکتر نمره

 
 

اضطراب اجتماعی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...