۱۴۴۹۵= ∑ xy

 

۷۹۰= ∑ y

 

۷۳۵= ∑ x

 

∑ n

 

برای فرضیه بین سلامت روانی دختران وپسران تفاوتی وجود دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۱۴۴۹۵= ∑ xy 17798=y2 ۱۵۱۲۴=x2 ۷۹۰=yپسران ۷۳۵=xدختران ۴۰=n

تفسیر:پس ازمقایسه t جدول درسطح معنادار بودن ۰۵/۰ وبادرجات آزادی ۳۸(۳۸=۲-۴۰=df)چون نسبت t محاسبه شده(۰۶/۰-)کوچکترازt جدول(۰۲۱/۲)است ،بنابراین می توان استنباط کردکه بین سلامت روانی پسران ودختران تفاوتی وجود ندارد.
جدول (۱۱-۴)محاسبه آزمون معناداربودن ضریب همبستگی

 

همبستگی بدست آمده

 

t بدست آمده

 

t جدول

 
 

۰۱/۰-

 

۰۶/۰-

 

۰۲۱/۲

 

باتوجه به جدول شماره (۱۱-۴)نشان می دهدکه بین ویژگی سلامت روان دختران وپسران۰۱/۰- همبستگی وجود داردکه به معنی رابطه معکوس بین دومتغیراست.آزمونt برای معنادار بودن ضریب همبستگی محاسبه شده نشان می دهدکهt بدست آمده ازt جدول درسطح ۰۵/۰ بادرجه آزادی۳۸ کوچکتراست بنابراین فرضیه تحقیق ردمی شود.وبا۹۵% اطمینان می توان نتیجه گرفت که بین سلامت روان دختران وپسران تفاوتی وجود ندارد.
فصل پنجم
بحث ونتیجه گیری
بحث ونتیجه گیری
درپژوهش حاضربه بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی وسلامت روانی دختران وپسران پرداخته شد.نمونه موردپژوهش دانش آموزان مقطع سوم متوسطه بودندکه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.پس ازجمع آوری داده ها فرضیه های تحقیق بااستفاده از روش های آماری مناسب تحلیل ونتایج زیربدست آمد.
فرضیه اول تحقیق باعنوان تعیین رابطه روان نژندی با سلامت روانی بودکه بااستفاده ازضریب همبستگی پیرسون موردآزمون قرارگرفت نتیجه نشان دادکه بین روان نژندی وسلامت روانی همبستگی وجود دارد.آزمونT برای معنادار بودن همبستگی بدست آمده انجام شدنتیجه نشان دادکه همبستگی بدست آمده معنادار نیست به عبارت دیگر بین روان نژندگرایی وسلامت روانی رابطه معناداری وجود ندارد.
فرضیه دوم تحقیق باعنوان تعیین رابطه برونگرایی باسلامت روانی بودکه بااستفاده ازضریب همبستگی پیرسون موردآزمون قرارگرفت.نتیجه نشان دادکه بین برونگرایی وسلامت روانی همبستگی وجود دارد،آزمون T برای معنادار بودن همبستگی بدست آمده انجام شدنتیجه نشان دادکه همبستگی بدست آمده معنادارنیست به عبارت دیگر بین برونگرایی وسلامت روانی رابطه معنا داری وجود ندارد.
فرضیه سوم تحقیق باعنوان تعیین رابطه دلپذیربودن باسلامت روانی بودکه بااستفاده ازضریب همبستگی پیرسون موردآزمون قرارگرفت نتیجه نشان دادکه بین دلپذیربودن وسلامت روانی همبستگی وجود داردآزمون T برای معناداربودن همبستگی بدست آمده انجام شدنتیجه نشان دادکه همبستگی بدست آمده معنادارنیست به عبارت دیگر بین دلپذیربودن وسلامت روانی رابطه معناداری وجود ندارد.
فرضیه چهارم تحقیق باعنوان تعیین تفاوت بین سلامت روانی دختران باپسران بودکه بااستفاده ازضریب همبستگی پیرسون موردآزمون قرارگرفت نتیجه نشان دادکه بین سلامت روانی دختران وسلامت روانی پسران همبستگی وجود داردآزمون T برای معناداربودن همبستگی بدست آمده انجام شدنتیجه نشان دادکه همبستگی بدست آمده معنادارنیست به عبارت دیگر سلامت روانی دختران با سلامت روانی پسران تفاوتی وجود ندارد.
با توجه به نتایج بدست آمده می توان استنباط کرد که بین ویژگیهای شخصیتی وسلامت روانی رابطه وجود ندارد یعنی ویژگیهای شخصیتی برسلامت روانی افرادتاثیرگذارنیست وهمچنین نتایج نشان داده است که بین سلامت روانی دختران وپسران تفاوتی وجود ندارد.
محدودیتهای تحقیق
درانجام پژوهش بدون شک محدودیتها ومشکلاتی وجود داردکه این پژوهش هم مانند آنها دارای مشکلات ومحدودیتهایی بود که به تعدادی ازانهااشاره می شود.
دردسترس نبودن تعدادزیادآزمودنیها.
محدودبودن آزمودنیها به یک مقطع تحصیلی.
به علت اینکه این پژوهش دارای ۲ پرسشنامه بوداحساس می شدکه آزمودنیها درپاسخ گویی به سئوالات بی حوصله می باشند.
برای تهیه وانجام پژوهش زمان کافی اختصاص داده نشده تاپژوهشگر به راحتی وآسودگی آنرااجراکند.
پیشنهادات پژوهش
درپژوهش حاضر تعدادنمونه ۸۰نفردرنظرگرفته شدتوصیه می شودکه برای انجام پژوهش های بعدی ازتعدادنمونه های بیشتری استفاده شود.
این پژوهش درمورددانش آموزان مقطع سوم دبیرستان انجام شدپیشنهادمی شود که پژوهش های بعدی درمورد دانشجویان استفاده شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...