نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز:

جلسه اول – هدف: آشنایی اعضا با یکدیگر و قوانین گروه،بیان اهمیت و ضرورت کارآفرینی و آشنایی با رفتارهای کارآفرینانه. جلسه دوم – هدف: آشنایی با نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز جلسه سوم – هدف: آشنایی اعضا با مفهوم استعداد، و کمک به اعضا برای انتخاب کارآفرینی به عنوان یکی از شیوه های مناسب اشتغال در عصر حاضر ‌بر اساس شناخت توانایی‌های خود و شناخت فرصت‌های کارآفرینی در مشاغل مختلف ‌بر اساس محور استعداد جلسه چهارم – هدف: آشنایی اعضا با مفهوم شرایط محیطی انتخاب شغل، و کمک به اعضا برای مشخص کردن ساختار کارآفرینی (نوع کارآفرینی و فردی یا شراکتی بودن کارآفرینی) ‌بر اساس محور شرایط محیطی جلسه پنجم –آشنا نمودن اعضا با تجارب یادگیری و انواع آن، کمک به اعضا برای شناخت شیوه های مناسب تامین منابع مالی و انسانی کارآفرینی ‌بر اساس تجربه جلسه ششم – هدف: بررسی مهارت‌های انجام کار و مشخص کردن مهمترین مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینی، و آموزش آن مهارت‌ها جلسه هفتم – هدف: تمرین مهارت‌های آموزش دیده برای کارآفرینی و ترسیم طرح کارآفرینی جلسه هشتم – هدف: کمک به اعضا جهت رفع اشکالات و تکمیل طرح کارآفرینی و اجرای پس آزمون (فکری و شفیع‌آبادی، ۲۰۱۳).

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:

برای تجزیه و تحلیل داده ها آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کواریانس و تحلیل واریانس) استفاده شد.

ملاحظات اخلاقی:

از آنجایی که رعایت اصول اخلاقی در هر تحقیقی لازم و ضروری است در این پژوهش ملاحظات اخلاقی شامل رازداری (عدم ذکر نام آزمودنی‌ها در پژوهش) و استفاده از یافته ها فقط برای انجام کار پژوهشی رعایت شد. همچنین با توجه به حساسیت دوره سنی دانش آموزان از آنان خواسته شد که به همراه یک رضایت‌نامه از والدین خود در این طرح همکاری کنند.

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه:

در این فصل داده‌‌های حاصل از پژوهش مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و این فرایند در دو بخش آمده است.

بخش اول: آمار توصیفی:

در این بخش از طریق آمار‌هایی مانند میانگین، انحراف استاندارد و دامنه تغییر و فراوانی و درصد فراوانی داده‌‌های پ‍ژوهش توصیف شده است.

جدول( ۴-۱): توصیف نمرات ابعاد رفتار کارآفرینانه در گروه آزمایشی الگوی چند محوری شفیع‌آبادی در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون

متغیر‌ها
آزمون
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
نمره کل

رفتار کارآفرینانه

پیش آزمون

۱۵

۶۷/۶

۲۷/۴

پس آزمون

۱۵

۷۳/۱۲

۳۷/۲

خرده مقیاس تصمیم‌گیری

پیش آزمون

۱۵

۲/۲

۳۷/۱

پس آزمون

۱۵

۲۷/۳

۷/۰

خرده مقیاس شناخت فرصت‌ها

پیش آزمون

۱۵

۶/۰

۶/۰

پس آزمون

۱۵

۵۳/۱

۹۹/۰

خرده مقیاس تعیین ساختار

پیش آزمون

۱۵

۱۳/۱

۸۳/۰

پس آزمون

۱۵

۹۳/۱

۲۵/۰

خرده مقیاس تامین منابع و شرایط

پیش آزمون

۱۵

۰۷/۱

۲۸/۱

پس آزمون

۱۵

۳۳/۲

۲۹/۱

خرده مقیاس تعیین اهداف و راهبرد‌ها

پیش آزمون

۱۵

۶۷/۱

۴۹/۱

پس آزمون

۱۵

۶۷/۳

۱۱/۱

نمودار (۴-۱): مقایسه میانگین‌‌های ابعاد رفتار کارآفرینانه در گروه آزمایشی الگوی چند محوری شفیع‌آبادی در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون

جدول (۴-۲): توصیف نمرات ابعاد رفتار کارآفرینانه در گروه نظریه یادگیری اجتماعی در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون

متغیر‌ها
آزمون
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
نمره کل

رفتار کارآفرینانه

پیش آزمون

۱۵

۴۷/۶

۲۲/۴

پس آزمون

۱۵

۲/۱۲

۵۳/۴

خرده مقیاس تصمیم‌گیری

پیش آزمون

۱۵

۴۷/۱

۲۴/۱

پس آزمون

۱۵

۲۷/۳

۷/۰

خرده مقیاس شناخت فرصت‌‌ها

پیش آزمون

۱۵

۶۷/۰

۷۲/۰

پس آزمون

۱۵

۵۳/۱

۴۵/۱

خرده مقیاس تعیین ساختار

پیش آزمون

۱۵

۲۷/۱

۷/۰

پس آزمون

۱۵

۷۳/۱

۷/۰

خرده مقیاس تعیین منابع و شرایط

پیش آزمون

۱۵

۵۳/۱

۴۵/۱

پس آزمون

۱۵

۴۷/۲

۴/۱

خرده مقیاس تعیین اهداف و راهبرد‌ها

پیش آزمون

۱۵

۵۳/۱

۵/۱

پس آزمون

۱۵

۲/۳

۶۹/۱

نمودار (۴-۲): مقایسه میانگین‌‌های ابعاد رفتار کارآفرینانه در گروه آزمایشی نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون

جدول (۴-۳): توصیف نمرات ابعاد رفتار کارآفرینانه در گروه کنترل در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون

متغیر‌ها
آزمون
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
نمره کل

رفتار کارآفرینانه

پیش آزمون

۱۵

۵۳/۶

۵۸/۴

پس آزمون

۱۵

۳۳/۶

۳۸/۴

خرده مقیاس تصمیم‌گیری

پیش آزمون

۱۵

۲/۲

۴۲/۱

پس آزمون

۱۵

۲۷/۲

۵۳/۱

خرده مقیاس شناخت فرصت‌‌ها

پیش آزمون

۱۵

۵۳/۰

۵۱/۰

پس آزمون

۱۵

۴۷/۰

۵۱/۰

خرده مقیاس تعیین ساختار

پیش آزمون

۱۵

۰۷/۱

۸۸/۰

پس آزمون

۱۵

۰۷/۱

۸۸/۰

خرده مقیاس تعیین منابع و شرایط

پیش آزمون

۱۵

۰۷/۱

۰۳/۱

پس آزمون

۱۵

۱

۱

خرده مقیاس تعیین اهداف و راهبرد‌ها

پیش آزمون

۱۵

۶۷/۱

۵۴/۱

پس آزمون

۱۵

۶/۱

۴۵/۱

نمودار (۴-۳): مقایسه میانگین‌‌های ابعاد رفتار کارآفرینانه در گروه کنترل در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون

بخش دوم: آمار استنباطی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...