رگرسیون

 

۲۱۶/۱۴۱

 

۱

 

۲۱۶/۱۴۱

 

۹۵۲/۷۱۶

 

۰۰۰/۰

 
 

خطا

 

۲۴۱/۷۵

 

۳۸۲

 

۱۹۷/۰

 
 

مجموع

 

۴۵۷/۲۱۶

 

۳۸۳

 
 

فرضیه دهم: تعهد به برند بر استمرار تعهد، تأثیر مثبت و معناداری دارد.
برای آزمون این فرضیه، با بهره گرفتن از رگرسیون خطی ساده، بررسی می‌کنیم که آیا ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل تعهد به برند و متغیر وابسته استمرار تعهد مثبت است یا خیر.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

آزمون دوربین واتسون
برای انجام رگرسیون باید همواره خطاها مستقل باشند، به‌منظور بررسی استقلال خطاها از آماره دوربین واتسون استفاده می‌کنیم و فرضیات زیر مورد آزمون قرار می‌گیرد:
فرض  : خطاها مستقل نیستند.
فرض  : خطاها مستقل هستند.
اگر مقدار آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ باشد فرض  پذیرفته می‌شود و نتیجه می‌گیریم خطاها مستقل هستند.
در مدل کلی مقدار آماره دوربین واتسون ۶۹۶/۱ است، چون مقدار این آماره بین ۵/۱ تا ۵/۲ می‌باشد نتیجه می‌گیریم که میان خطاها استقلال وجود دارد و می‌توانیم از رگرسیون استفاده کنیم.
معادله ساختاری
مدل رگرسیونی به‌صورت زیر می‌باشد:
اگر متغیر مستقل تعهد به برند را با  و متغیر استمرار تعهد را با  نمایش دهیم، مدل رگرسیونی زیر را داریم:
(‏۴‑۱۹)
به‌طوری‌که  نشان‌دهنده عرض از مبدأ و  نشان‌دهنده ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل تعهد به برند و متغیر وابسته استمرار تعهد است. در صورتی می‌توان ادعا کرد که متغیر تعهد به برند تأثیر مثبت و معناداری بر محرک تعهد دارند که ضریب رگرسیونی مثبت باشد؛ بنابراین باید آزمون فرض زیر را انجام داده و فرض صفر و فرض مقابل را به‌صورت زیر تعریف می‌کنیم:
فرض  : تعهد به برند بر استمرار تعهد، تأثیر مثبت و معناداری ندارد. (  )
فرض  : تعهد به برند بر استمرار تعهد، تأثیر مثبت و معناداری دارد. (  )
اگر سطح معنی‌داری از ۰۵/۰ کمتر باشد، فرض  رد می‌شود و  پذیرفته می‌شود.
در جدول (۴-۲۶) مشاهده می‌کنیم مقدار ضریب رگرسیونی میان متغیر تعهد به برند و استمرار تعهد ۸۴۲/۰ و سطح معنی‌داری ۰۰۰/۰ است که از ۰۵/۰ کمتر است، بنابراین با توجه به سطح معنی‌داری و مثبت بودن ضریب رگرسیونی نتیجه می‌گیریم فرض  ازنظر آماری تأیید شده و فرضیه دهم پذیرفته می‌شود و با اطمینان ۹۵ درصد تعهد به برند تأثیر مثبت و معناداری بر استمرار تعهد دارد.
جدول ‏۴‑۲۶: جدول ضرایب رگرسیونی فرضیه دهم

 
 

ضرایب

 

مقدار آماره آزمون T

 

سطح معنی‌داری

 

فرض موردبررسی

 

نتیجه آزمون فرض

 
 

عرض از مبدأ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...