دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – ۲-۲۰-۲-۸-۳) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه درسند برنامه راهبردی( سند چشم انداز ۲۰ساله): – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
الف: توسعه زمینههای لازم، برای اجرای برنامه آموزش برای همه.
ب: اجباری کردن آموزش تا پایان دوره راهنمایی، به تناسب تأمین امکانات و به تدریج در مناطقی که آموزش و پرورش اعلام میکند، به طوری که در پایان برنامه چهارم این امر محقق گردد(سند ملی توسعه آموزش و پرورش در برنامه پنج ساله چهارم، ۱۳۸۳).
اجرای برنامه ملی آموزش برای همه در استان های کشور ما همزمان با تدوین واجرای برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
۲-۲۰-۲-۸-۲) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران:
برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیزبا الهام از سند توسعه چشم انداز ۲۰ساله بر ادامه ی پشتیبانی خود از برنامه ی ملی آموزش برای همه چنین تأکید نموده است:
ماده۱۹/الف/۱۶ ایجادتعامل آموزشی سازنده بادیگرکشورهاومراکزبین المللی مانندیونسکووآیسسکو.
ماده۱۹بند:د:وزارت آموزش وپرورش موظف است به منظورتضمین دسترسی به فرصت های عادلانه آموزشی به تناسب جنسیت ونیاز مناطق به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و رفع محرومیت آموزشی، نسبت به آموزش از راه دور و رسانه ای و تأمین هزینه های تغذیه، رفت و آمد، بهداشت و سایر امور مربوط به مدارس شبانه روز ی اقدام نماید( قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۸۹).
۲-۲۰-۲-۸-۳) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه درسند برنامه راهبردی( سند چشم انداز ۲۰ساله):
این سند در قالب چهارمین ویژگی آتی کشوراین گونه بیان داشته است که:
جامعه ایرانى در افق این چشم انداز، چنین ویژگى هایى خواهد داشت:
– برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایى، تامین اجتماعى، فرصت هاى برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، فساد، تبعیض وبهره مند از محیط زیست مطلوب(شورای عالی آموزش و پرورش،۱۳۸۳).
۲-۲۰-۲-۸-۴)جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه درسند تحول بنیادین:
بند ۵ از فصل ششم سند تحول( اهداف عملیاتی و راهکارها) مبنی بر« تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب با توجه به تفاوت ها و ویژگی های دختران و پسران و مناطق مختلف کشور»( راهکار۳و۵و۷) بررعایت مفاد برنامه ملیEFA تأکید نموده است( سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۱۳۹۰).
-
- Education for all ↑
-
- Kafman&Herman ↑
-
- . Uonesco ↑
-
- Unicef ↑
-
- ۳٫United nations population fund ( UNPF ) ↑
-
- ۴٫World bank ↑
-
- ۵٫United nations development programme ↑
-
- . Hallak jak ↑
-
- Efficiency ↑
-
- Internal efficiency ↑
-
- Indicator ↑
-
- . Education at a Glance ↑
-
- ۱٫Promotion Rate ↑
-
- ۲٫Drop out rate ↑
-
- ۱٫ Repetition rate ↑
-
- . Survival rate ↑
-
- . Complete Rate ↑
-
- . Evarage length of per groauate ↑
-
- . Wastage ratio ↑
-
- . Coefficient of internal efficiency ↑
-
- . Educational covering ↑
-
- . Hall ↑
-
- . Egustcount ↑
-
- . Coleman ↑
-
- . Rajers ↑
-
- . Johnston ↑
-
- . Linonen ↑
-
- . Todaro ↑
-
- . Whit head ↑
-
- . Coombs ↑
-
- . Adams ↑
-
- . Weiler ↑
-
- . fridman ↑
-
- . Inber ↑
-
- . Sheppard ↑
-
- . Davis ↑
-
- . Harington ↑
-
- . Molines ↑
-
- . Procopenco ↑
-
- . Rabins ↑
-
- Prok penko ↑
-
- . Tordall ↑
-
- . Leefam ↑
-
- . Karnoy ↑
-
- . Booti ↑
-
- . Millennium Development ↑
-
- . Education For All)EFA( ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 04:41:00 ب.ظ ]
|