دانلود فایل های پایان نامه با موضوع بررسی تأثیر ارزش ... |
۳۴۲نفر از مشتریان یک رستوران چینی در تهران
ارزش لذت باورانه و ارزش فایده بر رضایت و نیات رفتاری تأثیر مستقیم دارد، به دست آمده است
Roig et al., 2013
۲۰۰ نفر از مشتریان موسسات مالی
ارائه یک مدل رفتاری وفاداری مصرف کننده در خدمات بانکی که در نهایت به انجام شناسایی وفاداری از دو بعد شناختی و عاطفی می کند ، تدوین کرده است
فصل سوم
روش شناسی
تحقیق
۳٫۱٫مقدمه
هدف اصلی هر تحقیق، کشف، تبیین، تفسیر و گسترش دانش پیرامون پدیده های خاصی میباشد. تحقیق عبارت است از مجموعه فعالیتهای منطقی، منظم، منسجم و هدفمند که در پی دستیابی به یکی یا ترکیبی از خواسته های زیر به صورت فردی یا گروهی صورت میگیرد:
ارضای یک حس کنجکاوی معرفتی (تحقیق بنیادی)
توصیف یک شرایط یا نگرش عدهای از افراد (تحقیق پیمایشی، همبستگی).
جستجوی پاسخ و راه حل برای یک مسأله و مشکل واقعی (تحقیق کاربردی).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
در طی فرایند تحقیق با بکارگیری ابزارهای جمع آوری داده ها بهطور عینی و معتبر، مشاهده، بررسی و استخراج میشوند و سپس با بهره گرفتن از فنون تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی بهطور کمی و غیر کمی سعی میشود تا ادعاها و حدسهای علمی اولیه (فرضیه ها) آزمون شده و در نهایت فرضیه ها رد یا پذیرفته میشوند و نتیجهگیری نهایی صورت میپذیرد (خاکی، ۱۳۸۴، ۱۹۸). آمار توصیفی ویژگیهای کلی تعدادی از داده ها را در قالب یک عدد بیان میکند و آمار استنباطی بر اساس ویژگیهای مشاهده شده در نمونه، ویژگیهای جامعه را برآورد میکند (نادی و سجادیان،۱۳۸۹،۶۰).
در این فصل اطلاعات و گزارشی از چگونگی مراحل انجام روش تحقیق ارائه میگردد. این مراحل شامل: روش تحقیق، جامعه آماری پژوهش، نمونه آماری، روش نمونهگیری، شیوه اجرای تحقیق، ابزارهای گردآوری داده های و روایی و پایایی ابزارهای آنها، روش های آماری بهکار گرفته شده جهت تجزیه و تحلیل داده های آماری و قلمرو مکانی و زمانی از مهمترین عناوینی است که در این فصل از پژوهش مورد بحث و توجه قرار خواهد گرفت.
۳٫۲٫روش تحقیق
روش های تحقیق، در واقع ابزارهای دستیابی به واقعیتهای موجود و پی بردن به روابط میان آنها مستلزم انتخاب روش تحقیق مناسب است. انتخاب روش تحقیق به عواملی مانند ماهیت موضوع تحقیق، اهداف و سؤالات تحقیق، دامنهی موضوع تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد. هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید، چه روشی را اتخاذ کند تا او را هرچه دقیقتر، آسانتر، سریعتر و ارزانتر در دستیابی به پاسخ یا پاسخهایی برای پرسش یا پرسشهایی تحقیق مورد نظر کمک کند (حسن زاده،۱۳۸۶،۱۳۷).
این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی- عملی و به لحاظ روش انجام تحقیق از نوع تحقیقات پیمایشی از شاخه میدانی میباشد.
پژوهش حاضر از نوع پیمایشی نیز میباشد، مشخصهی عمومی پیمایشیها مجموعهی منظمی از دادههاست که آن را ماتریس متغیر برحسب داده های موردی مینامند. محقق در این ماتریس، صفت یا ویژگی هر مورد را برحسب متغیر مورد بررسی گردآوری و با در کنار هم گذاشتن این اطلاعات به مجموعه ای ساختمند یا مستطیلی از داده ها میرسد.
پژوهشگر در مطالعهی میدانی ابتدا موقعیت اجتماعی یا موسسهای را درنظر میگیرد و سپس روابط بین نگرشها، ارزشها، ادراکات و رفتارهای افراد و گروه های موجود را مطالعه میکند و به طور معمول هیچ متغیر مستقلی را دستکاری نمیکند (خاکی،۱۳۸۴،۲۱۲). از اینرو، این پژوهش میدانی است.
۳٫۲٫۱٫ طبقهبندی بر مبنای هدف
تحقیقات علمی بر اساس هدف به شرح ذیل می باشد :
تحقیقات بنیادی: هدف اصلی این نوع تحقیقات، آزمون نظریه ها، تبیین روابط بین پدیده ها و افزودن به مجموعه دانش در یک زمینهی خاص است.
تحقیقات کاربردی: هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است.
تحقیق و توسعه: فرایندی است که به منظور تدوین و تشخیص مناسب بودن فرآورده آموزشی انجام میشود.
تحقیقات ارزیابی: این نوع تحقیقات فرآیندی جهت جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیمگیری هستند.
تحقیقات علمی: هدف از انجام این نوع تحقیقات، حل مسائل کسب و کار مدیریت از طریق کاربرد روش علمی است (خاکی، ۱۳۸۴، ۲۰۲).
بنابراین تحقیق حاضر، از آن جهت که نتایج مورد انتظار آن میتواند در بخش خدمات ، صنعت و بازرگانی مفید واقع شود، تحقیق کاربردی محسوب میشود.
۳٫۲٫۲٫ طبقه بندی بر مبنای روش
غالباً مطالعه تحقیقی، یک روش یا استراتژی را نشان میدهند که بهسادگی قابل تشخیص است و شامل ویژگیهای مشترک خاصی مانند بیان مسأله، جمع آوری اطلاعات و نتیجهگیریاند. جزئیات این رویه های خاص تا حدود زیادی با روش تحقیق معین میشوند. هر یک از این روشها برای پاسخگویی به یک نوع مسأله مناسب هستند.
دانستن روش های گوناکون برای محقق و استفادهکنندگان تحقیق اهمیت دارد. حتی هنگامیکه روش به عنوان ملاک یا ضابطه مورد استفاده قرار میگیرد، راه های مختلفی جهت طبقهبندی مطالعات تحقیقی وجود دارد؛ به هر حال، این به دلیل آن است که مطالعاتی را دربر میگیرند که مستلزم استفاده از استراتژی تحقیق کاملاً متفاوتی است. مفیدترین طرح طبقهبندی، طرحی است، است که در آن دسته بندی ها به حداقل، و تفاوتها به حداکثر برسند (خاکی، ۱۳۸۴، ۲۰۸). یکی از روش های طبقه بندی بر مبنای روش، روش همبستگی است که در این گونه تحقیقات هدف اصلی آن است که مشخص شود آیا رابطه ای بین دو یا چند متغیر کمی(قابل سنجش) وجود دارد؟ اگر این رابطه وجود دارد، اندازه و حد آن چقدر است؟ هدف از مطالعات همبستگی ممکن است برقراری یک رابطه یا نبود آن و به کارگیری روابط در انجام پیش بینی ها است(خاکی، ۲۱۸،۱۳۸۸).از این رو تحقیق حاضر در طبقه تحقیقات همبستگی قرار می گیرد.
۳٫۳٫ قلمرو تحقیق
۳٫۳٫۱٫ قلمرو مکانی تحقیق
اولین قدم برای نمونهگیری تعیین هدف های پژوهش است. برای درک این هدف ابتدا باید جامعهای را که نمونه مورد مطالعه از آن انتخاب میشود، تعریف کرد (دلاور،۱۳۷۸،۸۸). جامعه تحقیق عبارت است از مجموعهای از افراد یا واحدها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. معمولاً در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت (صفتهای) متغیر واحدهای آن مطالعه کند (نادی و سجادیان،۱۳۸۹،۶۶). جامعه مجموعه اعضای حقیقی یا فرضی است که نتایج پژوهش به آن انتقال داده میشود (دلاور،۱۳۷۸،۸۹).
به دلیل اهمیت خدمات پیشگیرانه در حوزه سلامت و نیز افزایش مبتلایان به سرطان سینه و همچنین سکونت محقق در شهر اصفهان و دسترسی به مرکز تحقیقات پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، در تحقیق حاضر دریافت کنندگان خدمات این مرکز به عنوان جامعه آماری درنظر گرفته شده است.
۳٫۳٫۲٫ قلمرو زمانی تحقیق
از نظر بازه زمانی ، دوره مورد بررسی جهت ارزیابی مراجعهکنندگان جامعه مورد نظر یک دورهی شش ماهه در نظر گرفته شده است و داده های مورد نیاز جهت انجام تحقیق حاضر نیز در فاصله زمانی بهار و تابستان ۱۳۹۳ جمعآوری گردیده است.
۴٫۳٫ روش نمونهگیری و تعیین حجم نمونه
نمونهگیری فرآیندی است که طی آن تعدادی از واحدها به گونهای برگزیده میشوند که معرف جامعهی بزرگتری که از آن انتخاب شدهاند باشد. این گزینش میتواند به سه گونهی زیر صورت پذیرد.
۱- نمونهی انباشته[۱۵]
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-09-28] [ 08:58:00 ب.ظ ]
|