مقالات و پایان نامه ها – ۱-۶- تعاریف مفهومی و عملیاتی : – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
هدف ازدواج ارضای نیازهای طرفین است و روابط زوجین در واقع باهدف ارضای تمام سطوح نیازها صورت میگیرد . شاید همین دلیل است که شایعترین مشکلی که توسط زوجهای ناراضی مطرح میشود عدم موفقیت در برقراری رابطه است اگر همسران نیازهای خود را مطرح نکنند و یا در ارتباط با یکدیگر به نیازهای هم پی نبرند و به راهحل مثبتی جهت دستیابی به نیازهایشان نرسند ، استرس ، ناکامی ، سرخوردگی ، خشم و درنهایت دلزدگی بروز پیدا میکند (یانگ۱ ولانگ۲ ،۱۹۹۸)اما عوامل موفقیت روابط صمیمانه کدماند ؟ بعضیها میگویند موفقیت ازدواج بستگی به قدرت رؤیا دارد، بستگی به این دارد که تا چه اندازه به عشق متعهد هستید . جمعی دیگر موفقیت روابط صمیمانه را به بخت و اقبال نسبت میدهند ، اینکه بتواند شخص مناسب خود را پیدا کنید ، کسی که با او همخوانی داشته باشید . جمعی دیگر هم به شور و اشتیاق و به وجود علایق و یا ارزشهای مشترک اشاره میکنند . بعد از بررسی صدها رابطه به این نتیجه رسیدیم کسانی که در روابط صمیمانه خود موفق میشوند از مهارتهای ویژهای برخوردارند . محقق در این پژوهش به آموزش صمیمیت در خانواده و اثر آن برافزایش نشاط و شادکامی پرداخته است. تا نقش هر یک از این متغیرها را تعیین کند.
۱-۴- اهداف تحقیق :
۱-۴-۱-هدف کلی :
تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود نشاط و شادکامی معلمان
۱-۴-۲-اهداف جزی :
-
- تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود خود پندارهی معلمان ابتدایی تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده برافزایش نشاط و شادکامی معلمان ابتدایی
- تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود رضایت از زندگی معلمان ابتدایی
۳- تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود آمادگی روانی معلمان ابتدایی
۴- تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود احساس زیباشناختی معلمان ابتدایی
۵- تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود سر ذوق بودن معلمان ابتدایی
۶- تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود خودکارآمدی معلمان ابتدایی
۷- تعیین اثربخشی آموزش چندرسانهای صمیمیت در خانواده بر بهبود امیدواری معلمان ابتدایی
۱-Yang 2-lang
۱-۵- فرضیات تحقیق :
۱-۵-۱- فرضیه اصلی:
آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود نشاط و شادکامی معلمان ابتدایی میگردد.
۱-۵-۲- فرضیههای فرعی :
۱-آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود خود پندارهی معلمان ابتدایی میگردد.
۲- آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود رضایت از زندگی معلمان ابتدایی میگردد.
۳- آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود آمادگی روانی معلمان ابتدایی میگردد
۴-آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود احساس زیباشناختی معلمان ابتدایی میگردد.
۵- آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود سر ذوق بودن معلمان ابتدایی میگردد.
۶- آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود خودکارآمدی معلمان ابتدایی میگردد. ۷- آموزش صمیمیت در خانواده به شیوه چندرسانهای موجب بهبود امیدواری معلمان ابتدایی میگردد.
۱-۶- تعاریف مفهومی و عملیاتی :
۱-۶-۱تعاریف مفهومی :
۱-۶-۱-۱- تعریف مفهومی چندرسانهای : واژه چندرسانهای به گردآوری انواع مختلفی از فناوریهای دیداری و شنیداری باهدف ارتباط برمیگردد. انواع مختلف چندرسانهای شامل متن. صوت . گرافیک .پویانمایی و انواع شبیهسازیها میباشند .چندرسانهای تلفیقی از دو یا چند شکل رسانهای است که برنامه آموزشی را عرضه میکند. (عطاران ،۱۳۸۲)
۱-۶-۱-۲- تعریف مفهومی صمیمیت در خانواده : پیوند همدل و خالصانه،خانواده به معنی اهل خانه ، مجموع افراد دارای پیوند سببی یا نسبی که در زیر یک سقف زندگی میکنند
۱-۶-۱-۳- تعریف مفهومی نشاط شادکامی :شادکامی و نشاط ، حالتی است که در آن ، شخص ، تمایل به تغییر مثبت دارد و به تعبیر د دیگر ، نشاط یعنی سرزندگی و آمادگی برای پیشرفت .
۱-۶-۲ –تعاریف عملیاتی :
۱-۶-۲-۱- تعریف عملیاتی چندرسانهای : چندرسانهای تلفیقی از دو یا چند شکل رسانهای است که برنامه آموزشی را عرضه میکند . برخی تعامل را یک ویژگی مهم برای چندرسانهای های آموزشی دانستهاند و آن را یک کیوسک اطلاعاتی متعامل دانستهاند .از چند رسانهایها برای بهکارگیری نظریات آموزشی گوناگون میتوان استفاده کرد .
۱-۶-۲-۲-تعریف عملیاتی صمیمیت در خانواده : میزان ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر و بیان مشکلات و مسائل شخصی در خانواده،اظهارنظر فرد در خانواده راجع به مسائل مختلف،وجود احترام،ابراز احساسات به یکدیگر،منظور از خانواده پدر و مادر ،خواهر یا برادر.
۱-۶-۲-۳- تعریف عملیاتی نشاط و شادکامی : روان انسان در مقابل عوامل بیرونی و درونی ، واکنشهای مختلفی را از خود نشان میدهد که به آن ها ” هیجان ” میگویند . یکی از جنبههای هیجان – که گاه مثبتاند و گاه منفی – ، ” شادی ” است که با واژه هایی چون ، سرور ، نشاط و خوشحالی ، هممعنا است . تعریفهای پراکنده ه ای از این هیجان شده است و در آن ها ” شادی ” به : مجموع دردها ، ترکیبی از عاطفه مثبت بالا و عاطفه منفی پایین ، احساس مثبتی که ناشی از حس ارضا و پیروزی است ، و ……. معنا شده است .
فصل دوم
ادبیات پژوهش
۲-۱- مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 03:03:00 ب.ظ ]
|