منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی عوامل موفقیت بانک ... |
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فاکتورهای ساختاری | شاخص های زیرمجموعه |
توانایی مدیریت عملیات بانک | ادب و نزاکت کارکنان تونایی مدیریت مدیر بانک سرعت و ارائه خدمات توانایی مکانزاسیون قدرت مدیریت دارایی ها و بدهیها توانایی کنترل و نظارت داخلی |
توانایی بازاریابی بانک | روابط بلندمدت با مشتریان جذب سپردهها درک فعالیت سایر بانکها فراهم کردن پاداشهای تشویقی برای کارکنان |
توانایی توسعه نام و نشان تجاری بانک | شهرت و اعتبار بانک و تصور ذهنی خوب ار آن جایگاه بانک تعداد شعب بانک |
توانایی مدیریت بازار مالی | کمیت و محتوای خدمات ارائه شده به مشتریان خط مشی مقررات زدایی دولت بازار بهادار و بازار سهام موفق |
منبع: ( چن، ۱۹۹۹: ۸۳-۸۴)
به نظر چن، سه دلیل برای گسترش CSF به صورت جداگانه وجود دارد: اول کارکنان بانک با مشتریان در طول روز تعامل زیادی دارند و فعالیتهای عملیاتی آنها فراوان است. دوم، تعاملات بانک ممکن است شامل تعداد زیادی سپردهها / وامها ( منابع/ مصارف) باشد که اگر اشتباهی رخ دهد، ریسک مالی زیادی خواهد داشت. سیستم کنترل و نظارت درونی برای مشتریان خیلی دلگرمکننده و اطمینان بخش است. سوم، کارکنان بانک باید بسیار مستعد باشند، چرا که مشتریان معمولاً انتظار دارند که تقاضای آنها در اسرع وقت برآورد شود. در نتیجه، تفویض اختیار مناسب به کارکنان صف مقدم(تحویلداران) برای انجام کارای روزانه ضروری است، بنابراین، توانایی مدیریت مدیران بانک یک عامل حیاتی است.
۲-۲-۷ جمع بندی مبانی نظری پژوهش:
در بانکداری نوین( علاوه بر انجام فعالیتهای واسطهگری) عملیات تجهیز منابع مالی از طریق فعالیتهایی نظیر ابزارهای مالی خارج از ترازنامه و تبدیل ابزارهای مالی به اوراق بهادار، از طریق بانکداری بین المللی و چند ملیتی، از طریق فعالیتهای مالی ترکیبی یا متنوع، از طریق خدمات مالی غیر بانکی، از طریق ارائه خدمات خرد و کلان بهوسیله بانکها، از طریق بانکداری جامع انجام میگردد. در حال حاضر هر مؤسسه مالی که بخواهد در عرصه بانکداری نوین با رقبا رقابت کند میبایست اول، مؤلفه های تأثیرگذار بر تجهیز منابع مالی را بر اساس شرایط و موقعیتهای گوناگونی که شعب مؤسسه با آن مواجهند شناسایی نماید، دوم، نقاط قوت و ضعف مؤسسه در پارامترهای تعیین شده مشخص و بررسی شود. سوم، میزان تآثیر مؤلفه های مؤثر بر تجهیز منابع پولی بر جذب منابع مالی دقیقاً مشخص و پارامترها از لحظ اهمیت اولویت بندی گردد و سپس کمبودها و ضعف مؤسسه در جذب منابع مالی با برنامه ریزی مناسب برطرف گردد و این امکان به وجود آید که مؤسسه مالی بتواند در بخش تجهیز منابع مالی، به خصوص جذب منابع از طریق انجام فعالیتهای مالی غیربانکی در یک بازار رقابتی به رقابت با رقبای بانکی بپردازد.
۲- ۳ پیشینه پژوهش:
۲-۳-۱ پیشینه پژوهش در خارج از کشور
چن[۶۷] ، سال۱۹۹۹ ، با عنوان بررسی عوامل کلیدی موفقیت در استراتژی های مختلف صنعت بانکداری
در این پژوهش نقش استراتژی مؤسسه با توجه به عوامل اصلی موفقیت در صنعت بانکداری بررسی شده است.
چهار استراتزی مایلز و اسنو که از جمله مدلهای شناخته شده و تجزیه و تحلیل بازارر مورد استفاده در صنعت بانکداری است، در این مطالعه به کار گرفته شده است.
این چهار استراتژی عبارتند از:
استراتژی آیندهنگر و خلاق
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-09-28] [ 09:10:00 ب.ظ ]
|